Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 16:48 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Hvad synes i?

Hej...

Jeg har lavet denne hp igår og vil gerne lige vide hvad I synes om den :D

PS: hvad skal jeg skrive i min HTML.fil får at få det centreret?

www.friserverplads.dk/jeppe.dk
Avatar billede websolutions Nybegynder
13. april 2003 - 16:52 #1
meget stille og roligt kan man sige....måske også for roligt

men én ting er sikkert, teksten er for uskarp
Avatar billede danskweb Nybegynder
13. april 2003 - 16:54 #2
Designet er flot! Men det er alt alt for småt, jeg vil skyde på du har lavet den i 800*600 os der kører 1280*960 eller højere kan simpelhen ikke se hvad der står.
Avatar billede danskweb Nybegynder
13. april 2003 - 16:55 #3
Jeg synes designet er perfekt, til en Præsentation af sig selv.
Avatar billede danskweb Nybegynder
13. april 2003 - 16:56 #4
Du skal sætte ALIGN="CENTER" for at få den til at være centreret
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 16:57 #5
takker...
skal lige have rettet lidt på opløsningen så, men er der ingen af jer der kan koden i html til at centrere det?
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 16:58 #6
ok...
havde ikke set at du havde skrevet det ;D
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 16:59 #7
skal det ligge i objekt altså Align="center" ?
Avatar billede danskweb Nybegynder
13. april 2003 - 17:01 #8
Jeg kiggede i din kode.
Du har en linie der ser sådan ud:

<!--JEPPEAndreasen<P ALIGN="LEFT"><FONT FACE="Times New Roman" SIZE="12"

Den skal i stedet se sådan ud:

<!--JEPPEAndreasen<P ALIGN="CENTER"><FONT FACE="Times New Roman" SIZE="12"
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 17:03 #9
hmm... nu har jeg prøvet på min Default der ligger på min computer, men den kommer ikke ind på midten..
kan det være fordi jeg laver det i flash?
Avatar billede mat Nybegynder
13. april 2003 - 17:05 #10
skriv <div align="center"> .... </div> rundt om dine object-tags
Avatar billede danskweb Nybegynder
13. april 2003 - 17:05 #11
Ja, sorry
Avatar billede websolutions Nybegynder
13. april 2003 - 17:08 #12
prøv det her:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>design</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#CCCCCC">
<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<!--JEPPEAndreasen<P ALIGN="LEFT"><FONT FACE="Times New Roman" SIZE="12" COLOR="#FFFFFF">© Jeppe - All Rights Reserved </FONT></P>-->
<p align="center">
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="600" HEIGHT="400" id="design" ALIGN="center">
<PARAM NAME=movie VALUE="design.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=High>
  <PARAM NAME=bgcolor VALUE=CCCCCC>
  <param name="_cx" value="15875">
  <param name="_cy" value="10583">
  <param name="FlashVars" value="0">
  <param name="Src" value="design.swf">
  <param name="WMode" value="Window">
  <param name="Play" value="0">
  <param name="Loop" value="-1">
  <param name="SAlign" value>
  <param name="Menu" value="-1">
  <param name="Base" value>
  <param name="AllowScriptAccess" value="always">
  <param name="Scale" value="ShowAll">
  <param name="DeviceFont" value="0">
  <param name="EmbedMovie" value="0">
  <param name="SWRemote" value>
  <EMBED src="design.swf" quality=high bgcolor=#CCCCCC  WIDTH="600" HEIGHT="400" NAME="design" ALIGN="center"
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED></OBJECT>
</p>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 17:09 #13
ok... takker det virkerde :D
lig et svar så er der point
Avatar billede mat Nybegynder
13. april 2003 - 17:10 #14
Og en lille vurdering osse :)

Når nu du laver det i flash hvorfor så ikke give siden lidt mere gang i den med lidt animation?

Den virker en smule grå og kedelig.

Billedet af dig virker lidt malplaceret, lidt ude af kontekst.

Times New Roman er en ussel ussel font, jeg ville anbefale en anden :)

Og som andre har påpeget bør teksten ikke være sløret (brug dynamiske tekstfelter i stedet for statiske)

Håber du kan bruge kritikken, den er ment konstruktiv :)

mvh mat
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 17:11 #15
Det der virkede var mat 's idé...

til websolutions jeg nåede aldrig at prøve dit :D
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 17:12 #16
yep... tak, for det det bliver rettet i aften :D
Avatar billede Kengun Praktikant
13. april 2003 - 17:57 #17
nu syns jeg også det ville være nice hvis siden ble centreret også loddrett (og ikke kun vandrett).
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 22:02 #18
ok, men hvordan gør jeg da kengun?
Avatar billede Kengun Praktikant
13. april 2003 - 22:13 #19
hm, der er visst ik flere points igen ;)
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
13. april 2003 - 22:14 #20
Du skal nok få nogle :D
Avatar billede mads1987 Nybegynder
13. april 2003 - 22:16 #21
Jeg vil skyde på at du skal gøre det samme som før: <div align="center"> .... </div> så bare skifte "align" ud med "valign" men er altså ikke sikker :0)
Avatar billede mads1987 Nybegynder
13. april 2003 - 22:17 #22
Men tænkte jeg hellere måtte prøve og hjæle nu når jeppea.dk var så nærrig.
Avatar billede mads1987 Nybegynder
13. april 2003 - 22:18 #23
Nej sorry, når kengun var så nærrig.. Så nu skal jeg nok stoppe med at spærme spørgsmålet helt :)
Avatar billede mat Nybegynder
13. april 2003 - 22:25 #24
Du laver en tabel der er 100% i width og height - denne centrerer du alt i (du har vel en favorit-editor?) - inde i tabellen ligger du en tabel mere med din flashfilm i, så vil den altid hænge lige midt i skærmen.

(height 100% på en tabel er dog ikke valid html)

mvh mat
Avatar billede staf Nybegynder
14. april 2003 - 13:36 #25
Mht. teksten, så prøv at bruge en pixel font! Det vil gøre det langt mere læseligt i de der små størrelser.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
14. april 2003 - 14:20 #26
hvorfor ikke i stedet bruge en løsning der ER valideret HTML??
Det kunne vel snilt laves med noget css??