Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 12:40 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Import af pakker i eclipse

Har problemer med at få eclipse til at godtage en ganske alm. import.
import school.*;

Får fejlen "The import school cannot be resolved".

Skal pakken oprettes nogen steder i eclipse inden man kan bruge den?

ps. pakken ligger allerede i samme mappe som min class-fil.
Avatar billede gybel Nybegynder
11. april 2003 - 12:46 #1
Har du sat din classpath til "."??
Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 12:49 #2
nope, kan det gøres inde i eclipse?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. april 2003 - 12:50 #3
Din pakke skal ikke lígge samme sted som din class fil, medmindre de er i samme package, og så er import implicit.

Hvis din pakke ligger i en jar fil, skal du definere den i properties for dit projekt (under "Java Build Path" / "Libraries"), og ellers skal den ligge i den sædvanlige package struktur under din /classes folder (eller hvor du nu har dine class filer gemt).
Avatar billede gybel Nybegynder
11. april 2003 - 12:53 #4
Du skal sætte din classpath til din package. Og da din school "mappe" med dine package ligger i samme bibliotek som din class fil så kan du blot sætte classpath til ".".
Hvis du anvender windows kan dette gøres under miljøvariable.
Har ligger din package fil i en mappe der hedder school??
Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 12:55 #5
fsconsult.dk:
min pakke ligger ikke i en jarfil men den ligger allerede i den sædvanlige package struktur..altså i samme folder som mine class filer.
Avatar billede gybel Nybegynder
11. april 2003 - 12:58 #6
Ok så skal du sætte din classpath til den mappe hvor dine packages ligger i.
Packages skal altid fremgå af classpathen.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. april 2003 - 13:00 #7
Hvis din kaldende klasse ligger i default package, skal din struktur se således ud:

/src (eller /classes - defineret i project properties "Java Build Path" / "Source")
- dinklasse.java
- /school
-  school1.java (eller hvad dine klasser nu hedder)
-  school2.java

Husk at det som altid er CASE sensitivt!
Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 13:01 #8
nu laver eclipse jo en fil der hedder .classpath under mit workspace, den ser sådan ud:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<classpath>
    <classpathentry kind="src" path=""/>
    <classpathentry kind="con" path="org.eclipse.jdt.launching.JRE_CONTAINER"/>
    <classpathentry kind="output" path=""/>
</classpath>

Kan jeg tilføje pakken i denne så jeg ikke behøver ændre på systemet?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. april 2003 - 13:06 #9
lad endelig være med at rette i de generede filer .. Eclipse opdaterer dem løbende, så der garanteres ikke hvorlænge dine ændringer overlever.

hvad package ligger den klasse i som du forsøger at importere fra, og hvor ligger dine school.* klasser?  (det ser ud som om det hele skal ligge med udgangspunkt i "src" folderen).
Avatar billede gybel Nybegynder
11. april 2003 - 13:16 #10
Hvilket os. bruger du??
Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 14:54 #11
jeg bruger win2000 proff.
min package består af en folder(school) der indeholder 6 .class filer. Alle mine egne filer ligger i samme folder som school folderen.
har tilføjet en classpath der indeholder '.' men det har ikke hjulpet...

Jeg har tidligere brugt bluej og der er der ingen probs med import/classpath.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. april 2003 - 15:09 #12
Standard opsætningen i Eclipse, er at du har dine .java filer i src folderen (og ikke .class filerne som du åbenbart bruger), og dine class filer under classes (evt. bin) folderen.

Hvis du ønsker at tilføje andre foldere med .class filer til classpath, kan du i project properties "Java Build Path" / "Libraries" benytte "Add class folder".
Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 15:12 #13
ok, zippede min school folder og højreklikkede på mit project, valgte properties, libaries, 'add external
jars'
Og så virkede det.
Avatar billede jmo Nybegynder
11. april 2003 - 15:13 #14
har delt point mellem jer