Avatar billede ninkanina Nybegynder
11. april 2003 - 10:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger man AND i <xsl:when test="...">?

Problem:

Jeg skal udskrive "Hele Verden", hvis alle kontinter er repræsenteret i min XML fil, i stedet for at udskrive hvert kontinent.

Eks.:
<xsl:for-each select="location">
<xsl:choose>
<xsl:when test="location_continent_id='1' AND location_continent_id='2' AND osv.">
  <xsl:text>Hele Verden</xsl:text>
</xsl:when>
<xsl:otherwise>
.
. (det har jeg styr på)
.
</xsl:otherwise>
</xsl:choose>
</xsl:for-each>

Håber det er forklaring nok.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
11. april 2003 - 10:43 #1
AND burde være fint...
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 11:34 #2
Når du bruger AND på den måde får du aldrig en match, fordi du spørger på om noget er lig med '1' - men samtidig skal det være lig med '2' - that's not gonna happen :-)

Hvis du vil teste om dit <location> ser sådan ud:
<location>
  <location_continent_id>1</location_continent_id>
  <location_continent_id>2</location_continent_id>
</location>

- skal du gøre sådan: <xsl:when test=".[location_continent_id = '1'][location_continent_id = '2']">

Er det attributter skal du gøre sådan: <xsl:when test=".[@location_continent_id = '1'][@location_continent_id = '2']">

/CS
Avatar billede ninkanina Nybegynder
13. april 2003 - 22:18 #3
CS, det virker ikke. Jeg får flg. fejl når jeg compiler filen:

Code: 0x80004005
Expected token 'eof' found '['.

.-->[<--location_continent_id = '1'][location_continet_id = '2']

Hvad gør jeg forkert? Jeg har gjort præcist som du skrev...
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2003 - 23:21 #4
Hvilket XSLT namespace bruger du?

Dvs.: - linjen med "xsl:stylesheet" - bruger den:

a. "http://www.w3.org/1999/XSL/Transform",
eller
b. "http://www.w3.org/TR/WD-xsl" ?
Avatar billede ninkanina Nybegynder
14. april 2003 - 08:08 #5
Jeg bruger denne:

<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
Avatar billede ninkanina Nybegynder
22. april 2003 - 11:32 #6
Hey CS, har du noget til mig, nu hvor jeg har svaret på dit spørgsmål???

/NA
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 11:58 #7
Sorry - ja det har jeg: erstat "." med "current()" - altså:

<xsl:when test="current()[loc.... osv."

/CS
Avatar billede ninkanina Nybegynder
22. april 2003 - 12:47 #8
Nu kan jeg compile filen, men jeg får ikke vist noget som helst, hverken når jeg har alle kontinenter i min xml fil og ej heller når jeg kun har et par stykker. Med andre ord, den bruger ikke min otherwise... Har du nogle forslag?

/NA
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 12:50 #9
Svært at sige - en URL ville hjælpe, evt. en kort opridsning af strukturen i XML filen...

/CS
Avatar billede ninkanina Nybegynder
22. april 2003 - 13:03 #10
Du får lige et udpluk af xml filen med alle kontinenter samt et udpluk af xsl filen længere nede:

XML:
<test>
    <location>
        <location_continent_id>1</location_continent_id>
        <location_continent_name>Østasien</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>2</location_continent_id>
        <location_continent_name>Europa</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>3</location_continent_id>
        <location_continent_name>Afrika</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>4</location_continent_id>
        <location_continent_name>Sydamerika</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>5</location_continent_id>
        <location_continent_name>Australien/Stillehavet</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>6</location_continent_id>
        <location_continent_name>Nordamerika</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>7</location_continent_id>
        <location_continent_name>Mellemøsten</location_continent_name>
    </location>
    <location>
        <location_continent_id>8</location_continent_id>
        <location_continent_name>Sydøstasien</location_continent_name>
    </location>
</test>

XSL:
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td width="599" valign="top">
            <xsl:for-each select="test">
                <xsl:choose>
                    <xsl:when test="current()[location/location_continent_id = '1'][location/location_continent_id = '2'][location/location_continent_id = '3'][location/location_continent_id = '4'][location/location_continent_id = '5'][location/location_continent_id = '6'][location/location_continent_id = '7'][location/location_continent_id = '8']">
                        <div class="height"><br></br></div>
                        <p class="text">
                            Hele Verden
                        </p>
                    </xsl:when>
                    <xsl:otherwise>
                        <div class="height"><br></br></div>
                        <p class="text">
                            <xsl:value-of select="location_continent_name"/>
                                <xsl:choose>
                                    <xsl:when test="(location_country_name)">
                                        - <xsl:value-of select="location_country_name"/>
                                    </xsl:when>
                                </xsl:choose>
                                <xsl:choose>
                                    <xsl:when test="(location_district1_name)">
                                        - <xsl:value-of select="location_district1_name"/>
                                    </xsl:when>
                                </xsl:choose>
                                <xsl:choose>
                                    <xsl:when test="(location_district2_name)">
                                        - <xsl:value-of select="location_district2_name"/>
                                    </xsl:when>
                                </xsl:choose>
                        </p>
                    </xsl:otherwise>
                </xsl:choose>
            </xsl:for-each>
        </td>
    </tr>
</table>

Håber det forklarer tingene bedre og at du kan hjælpe mig.

/NA
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 13:26 #11
Yep - dér ligger hunden :-)

(Går ud fra dit XSL ligger i rod-templaten - "/")

Umiddelbart ser det ud som det du vil kan klares ved at sætte din for-each til at select'e "test/location", og fjerne "location/" fra (alle) dine tests...

/CS
Avatar billede ninkanina Nybegynder
22. april 2003 - 13:37 #12
Det giver samme resultat :o(

Jeg har ikke styr på om mit XSL ligger i rod-templaten - "/", da jeg ikke er helt klar over hvad det betyder. Jeg er ikke hardcore XSL-haj eller kodehaj i det hele taget ;o)

For resten: Det tag der hedder <test> indeholder mange flere sub tags end <location>. Du har kun fået et lille udsnit af koden...

/NA
Avatar billede ninkanina Nybegynder
28. april 2003 - 12:13 #13
Hey CS - har du glemt mig? Jeg er ikke kommet videre og aner ikke mine levende råd. Jeg får stadig ikke vist noget som helst, hverken når jeg har alle kontinenter i min xml fil og ej heller når jeg kun har et par stykker.
Håber du har et nyt kort i ærmet til mig.

/NS
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2003 - 23:32 #14
Du bliver nok nødt til at lægge begge filer online, så jeg kan checke dem efter. Alternativt kan du sende dem direkte til mig på greystate[at]steinmeier[dot]dk, hvis du ikke vil have andre kigger med...

/CS
Avatar billede ninkanina Nybegynder
05. maj 2003 - 12:11 #15
Tak for hjælpen - det virker nu :o)