Avatar billede dat01x02 Nybegynder
11. april 2003 - 00:17 Der er 10 kommentarer

Can't find SerialContextProvider

Jeg har en applikationsklient og nogle beans der er deployet i JBoss via JBiulder, når jeg kører klienten fra JBuilder virker det fint.
Når jeg vil starte klienten fra en dos promt får jeg følgende fejl: javax.naming.CommunicationException: Can't find SerialContextProvider

Jeg skriver dette for at starte klienten:
java -classpath %J2EE_HOME%\lib\j2ee.jar;MobilService.jar; AppClient.Gui.Start

/ Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2003 - 07:17 #1
Prøv og tilføj jbossall-client.jar til classpath.

(jeg formoder at du har sat de 2 eller 3 properties rigtigt)
Avatar billede dat01x02 Nybegynder
11. april 2003 - 10:47 #2
Jeg har prøvet med denne:
java  -classpath  %J2EE_HOME%\lib\j2ee.jar;%JBOSS_HOME%\jboss-client.jar;%JBOSS_HOME%\jnp-client.jar;%JBOSS_HOME%\jbosssx-client.jar;MobilService.jar; AppClient.Gui.Start
Men samme resultat. Hvilke 2 eller 3 propeties mener du?
/ Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2003 - 10:55 #3
I JBoss 3 skal man enten have en bunke jar-filer med eller
jbossall-client.jar, hvor de har samlet det hele.

Jeg kan ikke på stående fod gennemskue om jboss-client, jnp-client
og jbosssx-client er nok.

Hvorfor ikke prøve med jbossall-client ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2003 - 10:57 #4
Og jeg mener:
  java.naming.factory.initial
  java.naming.provider.url
  java.naming.factory.url.pkgs

som man enten kan definere med -D på java-kommandoen, eller ligge
i jndi.properties eller hardcode.

Eksempel på hardcode:

            System.setProperty("java.naming.factory.initial", "org.jnp.interfaces.NamingContextFactory");
            System.setProperty("java.naming.provider.url", "localhost:1099");
            System.setProperty("java.naming.factory.url.pkgs", "org.jnp.interfaces");
Avatar billede dat01x02 Nybegynder
11. april 2003 - 11:25 #5
Min jndi.properties fil i C:\jboss-3.0.4\server\default\conf ser således ud:

java.naming.factory.initial=org.jnp.interfaces.NamingContextFactory
java.naming.factory.url.pkgs=org.jboss.naming:org.jnp.interfaces
# Do NOT uncomment this line as it causes in VM calls to go over
# RMI!
java.naming.provider.url=localhost:1099

og jeg starter min applikation her:
java -classpath %J2EE_HOME%\lib\j2ee.jar;%JBOSS_HOME%\jbossall-client.jar;MobilService.jar; AppClient.Gui.Start

Men fejlen er stadig den samme.
/ Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2003 - 11:30 #6
Hm.

Prøv og fjern j2ee.jar fra classpath.

(hvis du skal bruge noget så prøv evt. at flytte den hen efter
jbossall-client)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2003 - 20:20 #7
Hjalp det ?
Avatar billede dat01x02 Nybegynder
13. april 2003 - 22:54 #8
Nej, det giver stadig samme fejl og jeg skal bruge j2ee.jar.
Hvorfor virker det så simpelt i JBuilder og ikke i fra en dospromt?
/ Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2003 - 23:01 #9
Mystisk.

Jeg plejer at have det omvendte problem. Problemer med at køre
fra JBuilder men alt virker fra kommando-linien.
Avatar billede hansmorten Nybegynder
14. maj 2003 - 19:57 #10
Er normalt en af de tre nedenstående standard problemer.
  1. Dårlig classpath. Brug jboss-common.jar;jboss-system-client.jar;jnp-client.jar;jboss-client.jar;jbosssx-client.jar
Tilføj evt log4j.jar.
  2. Et tidligere run eller en anden process bruger port 1099. Brug netstat eller lign til at se om dette er tilfældet.
  3. jndi.properties findes ikke i din klient programs classpath.

Tre nemme ting at kontrollere for. Sæt i gang, eller hvad nu Thomas Mygin vil have sagt.....

/ Lars