Avatar billede amalie Nybegynder
10. april 2003 - 20:40 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Side der henter en bestemt side i ulige uger og en anden i lige u

Hej!

Jeg har skal have en side der henter en bestemt side i ulige uger og en anden i lige uger;

Hvordan gøres det korrekt?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. april 2003 - 20:44 #1
det ser ud til at du er havnet i den forkerte katagori ..

luk spm her og prøv igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2003 - 20:44 #2
Taler vi om noget server-side JSP/servlet eller noget client-side
JavaScript ?

(det sidste er forkert kategori)
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. april 2003 - 20:45 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2003 - 20:53 #4
Det ligner JavaScript.

Men da jeg ikke følger med i ASP kategorien, så havde jeg ikke
set det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. april 2003 - 20:59 #5
hehe det gør jeg heller ikke .. men jeg checkede lige profilen først :)
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2003 - 21:19 #6
du har jo fået et svar på dette problem allerede, er det ikke godt nok ?
Avatar billede grunken Nybegynder
10. april 2003 - 22:02 #7
ref. spøgsmål http://www.eksperten.dk/spm/337743

svaret her skulle bare have haft lidt tilretninger for at fange den korekte dag/uge

nedenunder starter ugen på en mandag som burde være korrekt :)

<%
strWeek = datepart("ww", Now(), vbMonday,  vbFirstFourDays)

If strWeek mod 2 = 0 Or strWeek = 0 Then
response.redirect("http://www.blabla.dk")
Else
response.redirect("http://www.nogetblabla.dk")
End if
%>

-grunken

P.S. husk og lægge spørgsmålene i de rigtige kategorier for at få den optimale hjælp !
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2003 - 22:28 #8
grunken:
Husk IKKE at svare på IKKE java spørgsmål her :)
Avatar billede grunken Nybegynder
10. april 2003 - 22:42 #9
okay, vidste IKKE at man ikke måtte det :)...men på den anden side det er jo klart, så laver man rod i statistikkerne :)
Avatar billede jespernaur Nybegynder
11. april 2003 - 06:11 #10
Du bør prøve følgende (meget kraftige forenkling):

  if datepart("ww", inp1, 2, 2) mod 2 = 0 then
      'lige uge
  else
      'ulige uge
  end if

hvor tredie parameter (det første 2-tal kendes også som vbMonday) betyder, at den anser mandag for at være første dag i ugen (default er søndag og det gælder jo ikke her i landet).

Fjerde parameter (det andet 2-tal kendes også som vbFirstFourDays) betyder, at uge 1 er den første uge i året hvor mindst 4 dage er i det nye år, dette gælder her i landet og er altid den uge i året, hvori årets første torsdag forekommer.

MVh
Jesper Naur
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 09:42 #11
Jesper:
Læser du ikke hvad der bliver skrevet ?

Dette er en JAVA gruppe, asp kode og anden tilfældige scripting sprog hører IKKE hjemme her.

Amalie:
Svar venligst selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
11. april 2003 - 09:55 #12
disky>> LAD DOG VÆR med at forvirre den nye bruger amalie mere end højst nødvendigt - hvis svaret er brugbart, så tving hende dog ikke til at oprette spørgsmålet for tredie gang!
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 10:10 #13
Specielt nye brugere skal lære at brugen experten.

Og hvis du læser spørgsmålet hun har stiller og godkendt i ASP gruppen, siger hun tingene er i orden.

Et ASP problem hører under ingen omstændigheder hjemme herinde. Ligeså lidt som spørgsmål om BSD, javascript, eller regexp.

Eller synes du også en der lige har fået knallertkørekort godt må køre på motorvejen ??
Avatar billede jespernaur Nybegynder
11. april 2003 - 10:25 #14
Jeg har læst hendes andet spm, og der indser hun jo netop senere, at tingene IKKE er i orden.
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 10:39 #15
Og så POSTER hun i en FORKERT gruppe, derfor fortæller vi hende at hun er landet forkert.

Utroligt at en bruger som dig, der har været her så længe endnu ikke har forstået at man IKKE blander de forskellige grupper på denne måde som du har gang i.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
11. april 2003 - 10:41 #16
Det hænger nok sammen med at jeg aldrig STILLER spm, kun besvarer dem!
Avatar billede disky Nybegynder
11. april 2003 - 10:44 #17
Wow hvor er du dygtige, jeg har heller aldrig stillet et spørgsmål, bortset fra hvis point er givet forkert ud så andre skulle havde lidt af dem.

Men det ændrer IKKE på at du overhovedet ikke har forstået systemmet her på sitet.
Avatar billede amalie Nybegynder
21. april 2003 - 15:08 #18
Hej!

Sorry - at jeg oprettede i en forkert kategori. MEN det var altså ikke med vilje............

Men til Grunken - tak - du får igen points.
Avatar billede amalie Nybegynder
21. april 2003 - 15:16 #19
l
Avatar billede amalie Nybegynder
21. april 2003 - 15:17 #20
Grunken får points
Avatar billede grunken Nybegynder
21. april 2003 - 15:40 #21
Amalie accepter dit eget spørgsmål så vi ikke springer pointfordelingen i javakategorien :)

Jeg håber bare du fik det du skulle bruge ;)