Avatar billede sizx.dk Nybegynder
10. april 2003 - 17:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke åbne den på serveren...

Jeg har lavet en ganske simpel side der bare skal åbne og så vise indholdet af en Access2000 db, men den siger bare:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x54c Thread 0x650 DBC 0x205307c Jet'.

/pikikutte/pikikutte.dk/db/tip.asp, line 10

Og linie 10 er "Conn.Open"

Her er asp koden i dokumentet:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/hit.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * from personer"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
  Response.Write rs("Navn") & "<br>"
  rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Det er højst sandsynligt mig der har lavet en fejl, men jeg håber der er nogle der kan hjælpe... På forhånd tak...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
10. april 2003 - 17:05 #1
Du har ikke givet rettigheder til den.
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
10. april 2003 - 17:06 #2
Forresten, jeg har lavet skriverettigheder til filen...
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
10. april 2003 - 17:09 #3
hehe -master-d-, jow, det har jeg... jeg er ikk helt dum... :D
Avatar billede Jman Praktikant
10. april 2003 - 17:20 #4
er det egen server - Jeg tror at skriverettighederne er blevet fjernet ved upload til en webserver . Det sker ret ofte at en webserver "skræller" skriverettighederne af, og at man så skal uploade sin DB i en special folder
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
10. april 2003 - 17:22 #5
Hm... det er ved Fairhost.dk men altså eget domæne, jeg har været inde og tjekke skriverettighederne, og de er sat til både både execute og write fra world...
Avatar billede Jman Praktikant
10. april 2003 - 17:27 #6
Jeg vil nu altså stadig påstå at der ligger et rettighedsproblem på webserveren :/
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
10. april 2003 - 17:33 #7
Ja det er også det jeg efterhånden tror der er galt... giver point i aften engang når jeg har fundet ud af det...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
10. april 2003 - 17:34 #8
Undskyld mig, men den fejl betydet altså at du af en eller anden grund ikke kan få adgang til filen.
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
10. april 2003 - 17:34 #9
men tak for svaret ellers superior
Avatar billede -master-d- Nybegynder
10. april 2003 - 17:35 #10
Hvis der kan være andre grunde end det, tager jeg gerne mine ord i mig igen.
Avatar billede Jman Praktikant
10. april 2003 - 17:45 #11
no prob