Avatar billede bo_vesth Nybegynder
08. april 2003 - 20:32 Der er 9 kommentarer

Restore security

Jeg har en PDC med W2k sbs på. Vi har nu købt en ny server.
Planen er at laver en "backup" af den gamle og restore på den nye. På den nye server er der installeret w2k sbs (har ikke kørt dcpromo).
Jeg har kørt en backup af SystemData uden problemmer. Jeg start den server op i Directory Services Restore Mode. Derefter forsøger jeg at lave en restore, men jeg kan ikke vælge security til. Feltet er grådt.
Hvad gøre jeg forkert??? Eller er det en forkert måde at gøre det på??
Avatar billede svein Nybegynder
09. april 2003 - 12:22 #1
Hej,
jeg ved ikke om jeg forstår dig korrekt - men som jeg forstår dig - forsøger du at gendanne Directory data på en SBS server der ikke har AD installeret!? Det virker jo ikke. Den har jo ingen DS at gendanne til.
Eller forstår jeg det helt forkert?

Du kan læse noget her om gendannelse af AD data:
http://www.svein.dk/windows2000/ActiveDirectory/Gendannelse_af_ActiveDirectory_data.asp
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
09. april 2003 - 12:51 #2
Du forstår mig korekt.
Jeg har også prøvet at køre dcpromo på den nye server. Men det hjælper ikke så meget jeg har stadig ikke mulighed for at vælge security fra min backup fil.
Avatar billede svein Nybegynder
09. april 2003 - 14:07 #3
Da du installeret denne nye Domæne Controller fik du et eller andet sted i Guiden besked om at indtaste password for Directory Service Restore.
Det er det password du skal logge på med når du har din DC oppe i DS Restore!
Har du benyttet det password, eller?
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
09. april 2003 - 15:22 #4
Jeg blev bare spurgt om et administrator password ikke noget specielt vedr. Directory Service Restore.
Avatar billede svein Nybegynder
09. april 2003 - 15:33 #5
Det er 100% at du blev. Spørgsmålet er om du har skrevet et password der er forskellig fra domæne administrator kontoen!?
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
09. april 2003 - 15:52 #6
Er det under installationen af w2k server eller er det når man køre dcpromo man bliver spurgt om password?
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
09. april 2003 - 16:50 #7
Nu har jeg kørt dcpromo. Jeg har indtastede password så jeg kan få serveren i Directory Service Restore mode.
Mit problem er bare at jeg stadig kun kan restore "Restore Removable Storage database"
Avatar billede svein Nybegynder
09. april 2003 - 20:15 #8
Hej,

det er noget jeg ikke forstår! Du har en gammel DC som skal erstattes af en ny! Hvorfor gendanner du så ikke bare System data fra den anden når den er oppe og køre i Windows! Hvis der ikke er noget i forvejen - skal der ikke køres Directory Restore.
Du restorer System data til den nye inde fra Backup programmet når du har startet din nye DC i almindelig Windows mode.
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
10. april 2003 - 10:06 #9
Hej svein

I går aftes lavet jeg en ny installering af windows2000 sbs på den nye server. Genstartede maskinen i "normal" windows mode.
Jeg kørte en ny backup af system data fra den gamle server.

På den nye kørte jeg så restore vha. restore wizard. Her valgte jeg så system data, og derefter advanced. MEN jeg har stadig ikke mulighed for at vælge Restore security. Det eneste jeg kan vælge er Restore Removable Storage Database.