Avatar billede henning.c Nybegynder
18. august 1999 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt data via formular

Med DLookup kan man lave opslag i sin formular.
Hvordan henter man en værdi fra en anden tabel og indsætter den i tabellen.
Eks. Ved indtastning af kundenr vises kundens navn. Dette navn vil jeg gerne have ind i tabellen.
Avatar billede henning.c Nybegynder
18. august 1999 - 15:37 #1
En fejl at spørgsmålet blev oprettet 2 gange
Avatar billede mckelly Nybegynder
24. august 1999 - 12:45 #2
Lav en hændelsesprocedure afterupdate(efterOpdatering) på feltet kundernr hvor du bruger DLookup til at hente kundens navn - Læg værdien at Dlookup ind i et felt på formularen hvor datasource(kontrolelementkilde) er det felt i tabellen hvor du gerne vil have navnet. Husk at checke om Kundenr er <Null> før du laver DLookUp.
Avatar billede henning.c Nybegynder
25. august 1999 - 08:39 #3
Jeg kan ikke få det til at virke.
I formularen har jeg et felt kaldet FORNAVN. Dette felt udfyldes på formularen korrekt med fornavn, slået op via DlookUp.
Herfefter vælger jeg FORNAVN - egenskaber - (hvor min DlookUp er)
trykker på Hændelser og vælger AfterUpdate.
På denne linie står der nu Hændelsesprocedure.
Går jeg ind på linien via ... står der:
Private Sub FORNAVN_AfterUpdate()
End Sub
Skal der indsættes noget her?
Som det er nu, er fornavnet ikke udfyldt i tabellen, når formularen forlades.
Avatar billede mckelly Nybegynder
25. august 1999 - 16:02 #4
Du skal ikke have DLookup på feltet Fornavn - DLook laver du i Kundenr.Afterupdate. Feltet FORNAVN's kontrolelementkilde(jeg har desværre en dansk Access) skal så være det felt i tabellen hvor du vil have navne registreret.
Avatar billede henning.c Nybegynder
27. august 1999 - 14:49 #5
Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet at kopiere Dlookup ind i parantesen efter
afterUpdate(=DLookUp("[fornavn]";"[kunder]";"[kunder]![nr]=" & [nr]))

Jeg har sat kaldet ind på linien efter afterupdate()

=DLookUp("[fornavn]";"[kunder]";"[kunder]![nr]=" & [nr])

I formularen er der sket en ændrig, der står nu  =[FORNAVN]
Håber du har et bud på hvorfor feltet ikke udfyldes.
Avatar billede mckelly Nybegynder
30. august 1999 - 14:57 #6
Du skal huske at den query som du baserer din form på skal indeholde feltet "Fornavn".