Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2003 - 21:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Could not load Type (Singleton object)

arg !)#(Q#=)/)(#¤....

nu har jeg siddet hele aftenen og skrevet dele af mit program om til at bruge et Singleton-object, og nu kommer sanhedens time så hvor det skal afprøves.. men hvad fa... alt jeg får er denne åndsvage fejl:

Additional information: Could not load type Midaz.MidazCL.CostumerList from assembly MidazCL, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null.

arg, lorte spasser c#.. hehe. Er der nogen der har erfariner med Singleton og evt kan komme med nogle hints?

Jeg har pastet noget kode, og ud fra hvad jeg kan læse mig til rundt omkring så kan jeg ikke se nogle fejl :(

    public class CostumerList : IEnumerable
    {
        private static CostumerList instance;
        private ArrayList arr;

        //make the default constructor private, so that no can directly create it.
        private CostumerList()
        {
            arr = new ArrayList();
        }

        // public property that can only get the single instance of this class.
        public static CostumerList Instance
        {
            get
            {
                if (instance == null)
                {
                    instance = new CostumerList();
                }

                return instance;
            }
Avatar billede pjakobse Nybegynder
07. april 2003 - 22:43 #1
I dit eksempel mangler du GetEnumerator() for at implementere IEnumerable, men tilføjer jeg denne eller sletter ": IEnumerable" så har jeg ingen problemer med din klasse.
Følgende linie henter pænt en singletonnen:
  CostumerList x=CostumerList.Instance;

Har du et eksempel der er stort nok til at vise fejlen?
Avatar billede gulbaek Nybegynder
07. april 2003 - 22:53 #2
Her er lige en singleton jeg har lavet, den er lidt anderledes end din, men kan ikke se hvorfor din ikke skulle virke.

public class Control
    {
        private static Control instance;
        private string emailadresse;
        private byte[] kodeord;
        private localhost.Service service;

        private Control()
        {

        }

        /// <summary>
        /// Hent instancen af Control
        /// Singleton
        /// </summary>
        /// <returns>instans</returns>
        public static Control GetInstance()
        {
            if(instance == null)
            {
                instance = new Control();
            }
            return instance;
        }
Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2003 - 22:53 #3
jeg har ellers den her metode:

        public IEnumerator GetEnumerator()
        {
            return new CostumerListEnumerator(this);
        }

jeg kan da sige så meget at klassen CostumerList ligger i en assembly for sig selv, dvs. ikke i min exe-fil. Når jeg debugger i vs.net opstår fejlen allerede i Application.Run()
Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2003 - 23:06 #4
jeg fatter det ikke.. det er så snart jeg udfører denne kode:

CostumerList.Instance

at det går galt :(
Avatar billede gulbaek Nybegynder
07. april 2003 - 23:15 #5
kan godt prøve at kigge på det hvis du sender hele koden til mig gulbaek@os.dk

Og sletter selvfølgelig alt kode igen bagefter
Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2003 - 23:19 #6
jeg tror jeg har fundet ud af hvad der er galt.. sårn, 95% sikkert i hvert fald..

jeg prøvede at lave en testklasse som singeton og det virkede fint når den lå i samme assembly som den klasse den skulle bruges i. Når jeg så flyttede SAMME klasse ud i en ekstern assambly kommer problemet, selvom jeg får fat i en instans som før.

Nu mangler jeg bare en løsning.. hehe... er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, når jeg vil få fat i en instans fra en ekstern assembly ?
Avatar billede burningice Nybegynder
10. april 2003 - 12:48 #7
hm... ingen der ved hvad det kunne være?? :(

Jeg har flyttet min Singleton-klasse over i samme assembly som programmet bliver kørt fra, og det virker bare... ingen problemer det. Det er meget mærkelig, og lidt ireterrende også :/