Avatar billede chucky-zl Nybegynder
04. april 2003 - 17:25 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Flash-> har lavet en jukebox..har nogle probs med preloader osv.

Jeg har lige lavet en jukebox(www.holdon.dk/flash/lydmix.swf), og jeg har en del problemer.... 1: når jeg afspiller den i windows (ikke på nettet), så skal der kun et klik til at starte en lydfil, men på nettet opfører den sig anderledes.. Jeg skal klikke to gange for at starte den.. det er meningen, at man kun skal klikke en gang på knapperne i listen (altså IKKE: et klik på teksten og så på playknappen), så går den i gang, men det gør den ikke... desuden vil jeg gerne lave en preloader til musikfilerne så man følger med i hvor langt sangene er loaded.. forresten bliver filerne dynamisk loaded. Det er lidt noget lort, for selv om jeg har fulgt en preloader tutorial til dynamisk loaded filer til punkt og prik, fungerer den kun for den ene liste..der er nok en fejl i eventhandlerne eller noget.. men jeg vil være taknemmelig, hvis nogle gad at hjælpe?!?!? :D
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 17:28 #1
er det meninger at op ned knapperne skal stå og danse ude i højre side ? uden for jukeboxen ?
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
04. april 2003 - 17:29 #2
det er en ligegyldig detalje.. den er uden for scenen, så man kan ikke se den, når den bliver sat op :D
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 17:29 #3
ok.... ville da bare lige sige det :)
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
04. april 2003 - 17:30 #4
Okay... kan du hjælpe?
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2003 - 15:21 #5
Jeg har udviklet en lille jukebox i et andet spørgsmål - den loader filerne eksternt og den virker:

http://www.eksperten.dk/spm/313391

Du kan vist bare snuppe hele SongPlayer-klassen derfra og så burde det virke - tag den allernederste version, selvfølgelig :)
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
07. april 2003 - 21:53 #6
Min fungerer også perfekt.. den kan afspille to lyde samtidigt (en fra music og en fra speaker).. problemet er at på min spand, så afspiller den lige så snart man klikker.. på nettet er den anderledes --> selvom filen/filerne er loaded (dynamisk--> ved klik i playerlisterne) gider de ikke at spille i første omgang. man skal trykke på play og det er et problem.. den virker på min spand og hos nogle mine venner når jeg sender fla'en og mp3'en, som de så selv publisher.. AAAAAAAAAAAAAAARGH!
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2003 - 21:56 #7
Det er jo stor forskel på måden filer læses lokalt og på nettet. På nettet skal de jo requestes først. Den omtalte SongPlayer-klasse virker på nettet, så i den kan du sikkert lure metoden :)
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
07. april 2003 - 21:59 #8
men min er overhovedet ikke så kompliceret... og ærlig talt sutter jeg til at scripte :( eeeeh.. kan ikke lige gennemskue dine koder.. hvor skal de ligge (framemæssigt eller knapmæssigt), sangene skal ikke streame, der er ingen next song option osv. AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2003 - 22:08 #9
De skal ikke streame - du vil bare loade dem ind fra en ekstern fil, og når den hele så er loaded, så skal den afspille?
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
07. april 2003 - 22:11 #10
Yeps.. event tror jeg det hedder...
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
07. april 2003 - 22:11 #11
nårh jo.... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Avatar billede barklund Nybegynder
07. april 2003 - 22:13 #12
minlyd = new Sound(this);
minlyd.onLoad = function() {
    this.start();
}
minlyd.loadSound("min.mp3");
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
08. april 2003 - 09:27 #13
Hvad hvis jeg har brugt et movie clip container i root? jeg har nemlig skrevet minlyd = new Sound(_root.minlydholder).. virker det også? og er det muligt at placere de første tre linjer i første frame og så lægge loadSound funktionen i mine knapper? jeg forsøger i hvert fald... :D
Avatar billede barklund Nybegynder
08. april 2003 - 10:18 #14
Ja det er muligt. Men du kan sagtens lægge loadSound i starten, for den begynder ikke at afspille, før den har fået en start()-kommand (som den med ovenstående script får allerede når den er loaded, men som kan gemmes til senere. Og ja, det virker også med en anden path end this.
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
08. april 2003 - 15:47 #15
Barklund: du er da for cool! det virker sgu.. jeg adjuster den lige lidt, og når jeg får den oppe og køre skal du nok få dine velfortjente point.. daaaaaamn... tusind tak, mucho gracias, merci beaucoup, danke og hvad det nu hedder på andre sprog :D WUUUUUUUUUUHOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
08. april 2003 - 15:58 #16
Dammit.. endnu et problem encountered... jeg har to lister og de skal kunne spille uafhængigt af hinanden dvs. en fra hver skal kunne spille hele tiden... i den ene liste står der:

_root.speech = new Sound(_root.speechholder);
_root.speech.onLoad = function() {
    _root.speech.stop();
    _root.speech.start(0,999);
}

i den anden står der:
_root.music = new Sound(_root.musicholder);
_root.music.onLoad = function() {
    _root.music.stop();
    _root.music.start(0,999);

Det er kun music-delen, der kan spille.. den anden er fuldstændig kold over for et tryk på knappen, der har en loadSound kommando.. hjælp!!
Avatar billede barklund Nybegynder
08. april 2003 - 17:33 #17
Har du et movieclip, der hedder speechholder og præcis hvilken kode står der på din knap?
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
09. april 2003 - 09:52 #18
on (release) {
    _root.speech.loadSound("Trance.mp3", false);
    _root.SpeechPos = "5";
    _root.speakertekstboks.gotoAndStop(_root.SpeechPos);
    _root.speakerblink.gotoAndPlay(2);
    _root.SpeechSpeaker.gotoAndPlay(2);
    _root.Speechpro.gotoAndPlay(2);
}
^^^^^^^^^^^^^^^^^  står der i en af mine knapper.. og ja: der ligger et movie clip yderst ude (root) med instancenavnet speechholder... en anden ting.. jeg har lavet en scroller som bruger previousframe og nextframe kommandoerne til at scrolle.. kender du den? mit problem er at jeg ikke kan lave mine tekstknapper skarpe.. du har nok set min jukebox, men har du et bud på hvordan jeg gør? jeg bruger "use device font" til at gøre tekst skarpt.. jeg prøvede endda at placere en tekstknap ude i root og gøre den "use device font" og den blev skarp... help :(
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
09. april 2003 - 09:55 #19
Scrolleren bruger som sagt nextframe og prevframe (kan ikke lige huske hvad de hedder præcist) og der er en mask med i spillet.. bare så du ved hvordan scrolleren virker!
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
09. april 2003 - 09:56 #20
www.friserverplads.dk/chucky-zl/lydmix_version2.swf <-- den nye adresse.. den anden er ældre!
Avatar billede barklund Nybegynder
09. april 2003 - 21:30 #21
Jeg kan ikke lige se, hvad problemet skulle være, og jeg har hverken tid eller lyst til at bruge en masse kræfter på, at sætte mig ind i det.

Håber du forstår :)

Jeg vil blot referere til det tidligere spørgsmål, hvor jeg har brugt en masse kræfter på at lave en fungerende løsning.
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
10. april 2003 - 08:56 #22
Jeg fandt ud af det... underligt nok.. alle knapperne for music lå inde i et movie clip.. de andre lå inde i et graphic, og da jeg ændrede det fungerede det. Selv min preloader virker! :D hvis du vil have pointene så post lige et svar :)
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 08:58 #23
Jo tak :)
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 09:03 #24
Damn...
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
10. april 2003 - 09:05 #25
Forresten.. kan jeg maile, hvis jeg har problemer med actionscripting i fremtiden? Yir :D
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 12:04 #26
Tark for point... Du kan godt maile mig, men du har nok større succes ved at oprette det herinde, da jeg alligevel vil få en mail om dit spørgsmål samt at der er mange andre, der kan hjælpe dig...