Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
04. april 2003 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash i FrontPage

Kan man på en eller anden måde lægge hjemmelavet Flash XM film på sin hjemmeside udarbejdet i MS FrontPage XP ??
Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
04. april 2003 - 14:01 #1
Det handler selvfølgelig om filformater. Findes der en converter eller andet ??
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. april 2003 - 14:26 #2
Nu er jeg ikke så kendt i frontpage, men du må vel kunne gå op i insert>object eller et eller andet og så vælge din .swf-fil og så sætte den ind det sted du vil have den.

Ellers kan du jo indsætte dette stykke kode i html-koden, hvor du gerne vil have den:

<OBJECT classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\"
codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\"
WIDTH=550 HEIGHT=400>
<PARAM NAME=movie VALUE=\"html.swf\"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src=\"html.swf\" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE=\"application/x-shockwave-flash\" PLUGINSPAGE=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\"></EMBED>
</OBJECT>

Du skal der hvor der står WIDTH og HEIGHT bare ændre værdierne til din egen swf's størrelse samt ændre src til destinationen til din fil
Avatar billede Kengun Praktikant
04. april 2003 - 14:49 #3
Siden Realbaby bruger FlashMX så skal version=5,0,0,0 byttes ud med version=6,0,0,0 - Men denne kode får man også når man publiserer sin flash film (forudsatt at der er krysset af for "skab html").
Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
04. april 2003 - 15:38 #4
Til pyroman og kengun:
pyroman: jeg er ret grøn i html universet - mener du at jeg bare skal kopiere den blok ind i html view i frontpage og så skulle det virke ?? - selvfølgelig forudsat at jeg lige angiver stien til filen som du også nævnte.

kengun: hvad mener du med "krysset af for skab html" - hvor henne ??

+ kan en af jer give mig det rette link til den version som kengun nævner ??

indtil videre mange tak for jeres energi
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. april 2003 - 15:42 #5
Under Publish Settings... krydser du html af. Når du publisher din swf fil,
så skal du åbne html koden med Notepad. Derefter copiere du koden
ud mellem <object>... </object> incl. dine object tags.

/per
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. april 2003 - 16:14 #6
Et tip til hvordan du nemmere indsætter din swf-fil i html'en når du ikke styre så vildt i det: I frontpage åbner du html-vinduet så du både kan se html-koden og den generede side. På den generede side placerer du cursoren det sted du ønsker din flash og så skriver du "flash". Derefter undersøger du html'en til du fi´nder der hvor der står "flash", som du erstatter med <object> koden allerede beskrevet... Det burde da kunne lade sig gøre ik' : )