Avatar billede ravelab Praktikant
04. april 2003 - 10:17 Der er 3 kommentarer

Hjælp til knap!!!

Her kommer mit Spørgsmål: Jeg vil gerne vide hvordan man får min knap (start) til at pope op i centrum af billet og efter der er bliver trykke på denne knappen så skal den forsvinde og ikke komme igen (der må gerne være fading efect hvis det er muligt, så det kommer til at se lidt sejer ud) og derefter skifter den vider til neste billede.

//
import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

    public class Rate extends Applet implements ActionListener
    {
        Image billedeStart,billede1,billede2,billede3,billede4,billede5,billede6,billede7,billede8,billede9,billede10,billede11,billede12,billede13,billede14,billede15,billede16,billede17,billede18,billede19,billede20,billede21,billede22,billede23,billede24,billede25,billede0;
        Button knap1;
            public void init()
            {
            billedeStart = this.getImage(this.getDocumentBase(), "picstart.jpg");
            billede1 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic01.jpg");
            billede2 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic02.jpg");
            billede3 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic03.jpg");
            billede4 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic04.jpg");
            billede5 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic05.jpg");
            billede6 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic06.jpg");
            billede7 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic07.jpg");
            billede8 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic08.jpg");
            billede9 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic09.jpg");
            billede10 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic10.jpg");
            billede11 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic11.jpg");
            billede12 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic12.jpg");
            billede13 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic13.jpg");
            billede14 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic14.jpg");
            billede15 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic15.jpg");
            billede16 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic16.jpg");
            billede17 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic17.jpg");
            billede18 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic18.jpg");
            billede19 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic19.jpg");
            billede20 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic20.jpg");
            billede21 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic21.jpg");
            billede22 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic22.jpg");
            billede23 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic23.jpg");
            billede24 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic24.jpg");
            billede25 = this.getImage(this.getDocumentBase(), "pic25.jpg");
            knap1=new Button("START");
            add(knap1);
            knap1.addActionListener(this);
            }
            public void paint(Graphics g)
            {
            g.drawImage(billedeStart,40,40,this);
            }
            public void actionPerformed(ActionEvent e)
            {
            if (e.getSource() == knap1)
                {
                billede0=billedeStart;
                billedeStart=billede1;
                billede1=billede2;
                billede2=billede3;
                billede3=billede4;
                billede4=billede5;
                billede5=billede6;
                billede6=billede7;
                billede7=billede8;
                billede8=billede9;
                billede9=billede10;
                billede10=billede11;
                billede11=billede12;
                billede12=billede13;
                billede13=billede14;
                billede14=billede15;
                billede15=billede16;
                billede16=billede17;
                billede17=billede18;
                billede18=billede19;
                billede19=billede20;
                billede20=billede21;
                billede21=billede22;
                billede22=billede23;
                billede23=billede24;
                billede24=billede25;
                billede25=billedeStart;
                repaint();
                }
//
Avatar billede gybel Nybegynder
08. april 2003 - 19:22 #1
Hehe
Er det en splash screen du ønsker???
Eller skal der bare frem komme en knap på første skærmbillede??
Hvis det bare er på et skærmbillede så kan du vel bare lave en frame de fylder screen size og i denne sætte Layout til null og udfra den aktuelle screen size indsætte knappen i centrum.
Når knappen skal forsvinde sætter du blot visible = false.
Dette vil være det letteste til at starte med, derefter kan du altid ændre i det.
Avatar billede backupmand Nybegynder
07. maj 2003 - 23:49 #2
jeg ville lige sige, at lige så vel som man kan tilføje komponenter
kan man også fjerne dem igen med void remove(Component comp),
som ligger i java.awt.Container
Avatar billede ravelab Praktikant
11. september 2012 - 21:06 #3
Skriv et svar backupmand