Avatar billede bacce Nybegynder
15. november 2000 - 21:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

win 2000 pro netverk problem

hejsa all jeg har lige opdateret min win 98 til 2000 pro DK version meen har et mega problem vores anden computer kan ikke få adgang til min den skriver at den skal have en adgangskode meen jeg har ikke sat nogen adgangskode op
jeg kan godt logge på den meeen det går squ mega langsomt både når jeg går ind men også når jeg trykker på tilbage knappen
nogen der kan hjælpe lidt ???
mvh Søren
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. november 2000 - 22:00 #1
du har lavet en adgangskode under instalationen f.eks administrator ****** af win2k, og du kan lave flere brugere under users.

Du må vist bare leve med at det går langsomt, jeg kan ikke lige give dig hele forklaringen på det men et lign. spm har været oppe før og der var ikke nogen der kunne få det til at køre hurtigere.
Avatar billede mainframe Nybegynder
15. november 2000 - 22:07 #2
Gør følgende for at få adgang til dine filer: Find ud af dit \"log in\" navn på den anden compter!! Gå ind i kontrol panelet på din egen computer og opret en ny person under \"Brugere og adgangskoder\". Den nye brugere skal være \"log in\" navnet fra den anden computer! Du kan vælge ikke at skrive nogen password!!
Avatar billede jydepotten Nybegynder
15. november 2000 - 22:23 #3
Jeg har/havde samme problem og jeg fandt ud af at win98 og 2000 ikke kunne køre netværk sammen...
men hvis jeg kører win2000 og 2000 kører det bare GODT...

  [JpT] www.jpt.subnet.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. november 2000 - 22:47 #4
win98 og win2k kan godt køre i netværk sammen og selv om det er 2 win2k maskiner der er koblet sammen vil det aldrig kunne køre  så hurtigt som
på et 98 netwærk...
noget med at win2k henter en masse oplysninger eller strukturen af den anden maskine og det gør 98 ikke, tror jeg nok.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 23:14 #5
bacce du har da vel ikke blot opdateret din windows 98 til windows 2000. Har du ikke først formateret partitionen inden du installerede windows 2000, så var det hele gået som smurt uden de store problemer. Du ville ikke have problemer med adgangskoder m.v.
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2000 - 23:50 #6
du skal bare ind i brugerstyring under administrative værktøjer og klikke på
gæstekontoen så skal du fjerne krydset
i disable boksen så kører det igen
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2000 - 23:50 #7
Enable din \"guest\" konto
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2000 - 23:51 #8
jydepotten
w9x og w2k kører da fint sammen =)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2000 - 00:52 #9
Ja de køre fint sammen på hver sin partition.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. november 2000 - 00:56 #10
det er vist over lan der menes en 98 koblet sammen med en win2k
Avatar billede cokeman Nybegynder
16. november 2000 - 07:07 #11
Det der sker er at når win95/98 browser på en nt/2000 maskine, så bruger den guest kontoen, denne skal derfor slten til, eller også skal du have en server du kan logge ind på.
Avatar billede ibob Nybegynder
16. november 2000 - 08:12 #12
Du skal sørge for at begge maskiner er i det samme domæne. Hvis de er det, og bruger samme DNS og WINS adresse. Så kommer det til at virke.
Avatar billede svein Nybegynder
16. november 2000 - 08:24 #13
Windows 2000 pro har sin egen brugerdatabase og er designet til at være en netværkspc. Derfor vil al trafik verifiseres af tiladelser på Share og NTFS fil nivå - meget langt fra Win9x verdenen hvor Fil og Print sharing er enabled og så kører det bare.
Du skal på din Win2000 pro gøre følgende:
Højreklik på MyComputer og vælg Manage. Der vælger du så Users and Groups og opretter den brugerkonto du bruger til at logge på din Win9x maskine med og sætter også et password! Denne bruger skal så gives adgang til de shares på din Win2000 maskine og så kører det bare derudad.

!!Jeg vil ikke enable Guest kontoen, da det vil give ALLE adgang til dine shares på din Win2000 maskine og når du er på internet, og det er jo ikke det så godt!
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. november 2000 - 11:45 #14
hmm blir der ikke gjort lidt for meget ud af det her problem, det lyder som om at han godt kan få kontakt med den anden comp og så er det bare at loggi ind med det i forvejen lavede  instalations pass og login, det store problem er vist at det kører langsomt.

>ibob domaine dns og wins er slet ikke nødvendigt i et lille hjemme lan som det ser ud til at være og det får det slet ikke til at gå hurtigere.
Avatar billede farout Nybegynder
17. november 2000 - 18:29 #15
svein
øøhhh hvilke andre computere
manden har et lille netværk bestående
af 2 comp
og nej hvis han enabler guest acc
så er kontoen knyttet til hans nic
og dermed ikke til internettet
Avatar billede svein Nybegynder
20. november 2000 - 08:28 #16
>farout,
2 computere er et netværk, om end et lille netværk, så er det dog et netværk!!
Og.... det er fulstendig forkert at at enable Guest kontoen bare har betydning for din LAN forbindelse. Brugerdatabasen er gyldig for alle forbindelser også internet forbindelsen.