Avatar billede dee_kay Nybegynder
01. april 2003 - 11:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Submit funktion funger slet ikke...

Jeg har lavet et salgssystem for en lille bilhandler og har fået bixet side der udskriver alle databasens biler ud og en anden side der skal tage sig af salg. Jeg har bare det problem at jeg ikke kan få den til at sende ID'et fra bilen viedere som er meningen og udskrive den på salgssiden. Den er pludselig også meget mærkelig og vil ikke vise den form jeg har lavet som skulle lade en vælge bil, hvis man ikke kommer fra oversigten af biler.

NU skal det så lige siges at det er et projekt i skolen og jeg lige har lært det her... Altså absolut ikke er haj eller noget ;o)

Source biler:

<?
include "connect.php";
?>
<html>
<head>
<title>Amager brugt-bil's salgssystem.</title>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="main.css">
</head>
<body background="bg.jpg">
<table border="0" align=center>
<tr>
<td><b><FONT size=2><a href="index.php">  -- Forsiden --  </A></font></b></TD>
<td><b>|</font></b></TD>
<td><b><a href="kunder.php">  -- Kunder --  </A></font></b></TD>
<td><b>|</font></b></TD>
<td><b><a href="biler.php">  -- Biler --  </A></font></b></TD>
<td><b>|</font></b></TD>
<td><b><a href="sale.php">  -- Salg --  </A></font></b></TD></TR>
<tr>
</table>
<br>
<table bgcolor="003333"width="650" height="100" border="0.5" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center">
<tr>
<td>

<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<br>
<center><h2>Aktuel liste over lagerbeholdningen:</h2></center>
<br>
<center><table width="300" height="20" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<?

$foresp=mysql_query("select bil_id, producent, model, motor, farve, aargang, km, antal, koebspris from biler order by producent");
while(list($bil_id, $producent, $model, $motor, $farve, $aargang, $km, $antal, $koebspris) = mysql_fetch_row($foresp)) {

echo "<b>Model:</b> $farve $producent $model fra $aargang<br>";
echo "<b>Kørte kilometer:</b> $km";
?>
<FORM METHOD="post" action="sale.php?id=<?php echo $bil_id; ?>">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="<? echo "$model"; ?>" NAME="model">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="<? echo "$producent"; ?>" NAME="producent">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Sælg bilen" NAME="salg">
</FORM>
<?
}
?>
</td>
<td>

<?
$bil_id = $_POST["id"];

$foresp=mysql_query("select * from biler where bil_id='$bil_id'");
?>

</td>
<td></td>
</tr>

</table></center>
<br>
<center><p><STRONG><FONT face=Verdana size=4 color="fffff">Direct links to MJ music and more.</FONT></STRONG></P></CENTER>
<table border="1" align=center>
<tr>
<td><FONT face=verdana size=1><a href="http://www.sonymusic.com/clips/selection/30/069400/069400_01_01_30_100.asx">Hear the AWSOME new MJ single "Unbreakable", LIVE!!</A></font></TD>
<td><FONT face=verdana size=1><a href="http://www.danceawards.dk">Vote for the Danish Dance Awards 2002</A></TD>
</TR>
<tr>
<td><FONT face=verdana size=1><a href="http://www.michaeljackson.com/audio/butterflies_full_100.asx">Listen to Michael Jackson's R'N'B song - Butterflies</A></font></TD>
<td><FONT face=verdana size=1><A href="http://www.planetjackson.com/html/news/whatsup/index.html" >Check Planet Jackson for news</A></font></TD></TR></TABLE>
</tr>
</table>

<br>
<hr width="500" size="2">
<br>

</body>

</html>

Source salg:
<?
include "connect.php";
?>
<html>
<head>
<title>Amager brugt-bil's salgssystem.</title>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="main.css">
</head>
<body background="bg.jpg">
<table border="0" align=center>
<tr>
<td><b><FONT size=2><a href="index.php">  -- Forsiden --  </A></font></b></TD>
<td><b>|</font></b></TD>
<td><b><a href="kunder.php">  -- Kunder --  </A></font></b></TD>
<td><b>|</font></b></TD>
<td><b><a href="biler.php">  -- Biler --  </A></font></b></TD>
<td><b>|</font></b></TD>
<td><b><a href="sale.php">  -- Salg --  </A></font></b></TD></TR>

</A></font></b></TD></TR>
<tr>
</table>
<br>
<table bgcolor="003333"width="650" height="100" border="0.5" cellpadding="0" cellspacing"0" align="center">
<tr>
<td>

<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<br>
</SELECT>
<h2>Vælg købende kunde:</h2>

<FORM METHOD="post" action="sale.php">
<SELECT name="k_id2">
<?
$foresp2=mysql_query("select * from kunder ORDER BY fornavn");
while(list($k_id, $fornavn, $efternavn) = mysql_fetch_row($foresp2)) {
echo "\t<option value=\"$k_id\">$fornavn $efternavn</option>\r\n";
}

?>
</SELECT>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Vælg"><br><br>
</FORM>

<FORM METHOD="post" action="sale.php">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="tjek2" NAME="tjek2">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Opret ny kunde"><br><br>
</FORM>

<FORM METHOD="post" action="sale.php">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="tjek3" NAME="tjek3">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Rediger i nuværende kunde"><br><br>
</FORM>

<?
$tjek2 = $_POST["tjek2"];
$tjek3 = $_POST["tjek3"];

if ($tjek3=="tjek3"){
include "correct_kunder.php";
}
if ($tjek2=="tjek2"){
include "input_kunder.php";
}

$k_id2 = $_POST["k_id2"];
$bil_id = $_POST["bil_id"];
$producent = $_POST["prodecent"];
$model = $_POST["model"];

if ($k_id2){

$foresp=mysql_query("select k_id, fornavn, efternavn, adresse, postnr, by_navn, tlf, email, cvr_persnr from kunder WHERE k_id='$k_id2'");
while(list($k_id, $fornavn, $efternavn, $adresse, $postnr, $by_navn, $tlf, $email, $cvr_persnr) = mysql_fetch_row($foresp)) {

echo "<B>Kundens navn: $fornavn $efternavn </b><br>";
echo "Adresse: $adresse, $postnr, $by_navn <br>";
echo "Telefon: $tlf <br>";
echo "E-Mail: $email <br>";
echo "CVR / Personnummer: $cvr_persnr <br><br>";
}

$bil_id2 = $_POST["bil_id"];

$foresp3=mysql_query("select bil_id, producent, model FROM biler WHERE bil_id='$bil_id2'");
while(list($bil_id2, $producent2, $model2) = mysql_fetch_row($foresp3)) {

?>
<FORM METHOD="post" action="sale.php">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="<? echo "$k_id2"; ?>" NAME="k_id3">
<SELECT name="bil_id3">
    <?
    $foresp2=mysql_query("select * from biler ORDER BY producent");
    while(list($bil_id, $producent, $model) = mysql_fetch_row($foresp2)) {
    echo "\t<option value=\"$bil_id\">$producent $model</option>\r\n";
    }
    ?>
    </SELECT>
Salgspris: <INPUT TYPE="text" NAME="k_id3">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Gennemfør salg"><br>
</form>
<?

echo "$producent2 $model2 er valgt";

}
?>
<br>

</FORM>
<?

}

?>
<br>
<table width="300" height="20" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
</table>
<br>

<hr width="500" size="2">
<br>

</body>

</html>
Avatar billede sone Nybegynder
01. april 2003 - 14:45 #1
skal man selv gætte hvor det går galt....?
Avatar billede avminarm Juniormester
01. april 2003 - 15:17 #2
Detr er fordi når du benytter denne <FORM METHOD="post" action="sale.php?id=<?php echo $bil_id; ?>"> til at "flytte" variablen skal benytte $_GET['id'] til at fange variablen igen.

dvs:

$bil_id = $_GET["bil_id"];
Avatar billede avminarm Juniormester
01. april 2003 - 15:19 #3
havde du indlagt den lige som:
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="<? echo "$model"; ?>" NAME="model">

dvs
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="<? echo "$bil_id"; ?>" NAME="bil_id">

så havde du kunnet benytte POST
Avatar billede avminarm Juniormester
15. april 2003 - 09:22 #4
LUKKETID??
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 12:41 #5
LOL, så den i hus... :-)

POSTEN ER NU LUKKET..!