Avatar billede wester Nybegynder
15. november 2000 - 09:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdater

Når man loader en fil med i sin perl fil (require \"fil.pl\";) så bliver den åbenbart gemt i hukommelsen eller sådan noget for hvis man skriver require \"fil.pl\"; igen, så bruger den bare den gamle\'s info. Den henter ikke de nye informationer ind, som i mellemtiden er blevet gemt. Det er altså den samme perl-fil som både skal læse og skrive fra en fil flere gange i løbet af sammet task.

Spørgsmålet går så på, hvordan får jeg perl-filen til at hente det nye indhold ind fra require-filen og ikke huske på det gamle forældede?
Avatar billede Thomas Nybegynder
15. november 2000 - 09:50 #1
Du skal så nok ikke benytte dig af require, da det er en slags include funktion. I stedet skulle du nok overveje at gemme dine data andetsteds, og så så hente de dele ind som du ændrer fra en anden fil (med open og close).

Tror desværre ikke det andet kan lade sig gøre.

//Thomas
Avatar billede wester Nybegynder
19. november 2000 - 18:51 #2
OK, så sletter jeg bare spørgsmålet igen.