Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
26. marts 2003 - 22:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Seconds()

I hjælpen står der at læse:

Returns the number of seconds that have elapsed since midnight.

Syntax

SECONDS( )

Returns

Numeric

Remarks

SECONDS( ) returns a numeric value in decimal format, with a resolution of 1 millisecond. If you are running Windows NT, resolution is 10 milliseconds.

1/ Når jeg bruger Seconds() får jeg en compile error - skal jeg inkludere en reference og hvis ja, hvilken?

2/ Betyder bemærkningen om Windows NT at det forholder sig sådan på udviklingsmaskinen eller på brugermaskinen. Hvis det er det sidste, kan man vel dårligt bruge funktionen?
Avatar billede baw Nybegynder
27. marts 2003 - 02:38 #1
Hvordan ser koden ud, hvor du bruger Seconds()?
Avatar billede tjacob Juniormester
27. marts 2003 - 08:06 #2
Hvad er det for en funktion? Ikke en indbygget VB funktion, da.
Der er en Second(Time) funktion, der returnerer sekunddelen af en given tid.

Hvis du skal bruge denne funktion til målinger (og ikke til tidsangivelser), så kan du bruge måske API'en GetTickCount i stedet for.

Declare Function GetTickCount Lib "kernel32" () As Long

Den returnerer tiden der er gået siden du tændte computeren i millisekunder.
Den kan dog kun skifte værdi for hver 8. tick, så alle TickCounts er delelige med 8. Så reelt er dens opløsning altså kun 1/125 sekund.

/tjacob
Avatar billede tjacob Juniormester
27. marts 2003 - 08:15 #3
Nu fandt jeg referencen i MSDN du nævner.
Såvidt jeg kan se er SECONDS() en Visual FoxPro funktion.
Og kan IKKE bruges i VB.
Brug i stedet GetTickCount hvis du kan 'nøjes' med den.
/tjacob
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
27. marts 2003 - 19:12 #4
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har 'kørekort' til GetTickCount (er ikke helt sikker på, hvad og hvor noget skal angives), men Second(Time) og pendanten Minute(Time) passer også fint til mit formål!