Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
26. marts 2003 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

asp.net og radiobuttons

Hej....

Jeg skal have lavet en radiobutton, som går ned i min db og henter nogle bestemte data fra en tabel som har værdierne 0, 1 ( hvor 0 er ikke-markeret og 1 er markeret) og smider dem op på skærmen.

hvordan gør jeg det

ps. jeg er totalt asp.net newb (men..man skal jo starte et sted)
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 15:35 #1
Kan du ikke give en lidt bedre beskrivelse... så tror jeg der er flere som kan hjælpe. Hvilke db?
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
26. marts 2003 - 15:37 #2
hmm..joh...

db'en er en access db

men.... jeg er lidt på herrens mark.... for jeg ved ikke lige hvad det er for nogle oplysninger du/i fisker efter?!?! :-(
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 16:33 #3
Tror ikke folk forstår hvad det er du mener helt.. det gør jeg ihvertfald ikke... måske kunne jeg hjælpe hvis jeg forstod nøjagtig hvad det er for noget....

kom med en bedre formulering af dit projekt.
Avatar billede askhoej Praktikant
27. marts 2003 - 09:43 #4
Her er et lille eksempel du kan lege lidt med:

<%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %>
<html>
<head>
    <title>Eksempel til Xenomorpheus</title>
    <script runat="server" language="C#">
        public void SelectShowChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {
            //Forbindelse til MS Access DB
            string strCon = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + Server.MapPath("db/db.mdb");
            OleDbConnection objConn = new OleDbConnection(strCon);

            //Åben forbindelse til DB
            objConn.Open();

            //Byg SQL streng og kald til DB
            string strSQL = "";
            if(rblSelectShow.SelectedItem.Value.ToString() == "0")
            {
                strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE kolonne = 0";
            }
            else
            {
                strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE kolonne = 1";
            }

            OleDbCommand objCmd = new OleDbCommand(strSQL,objConn);

            //Opret DataReader og bind data til den
            OleDbDataReader objDR;
            objDR = objCmd.ExecuteReader();

            //Bind det hentede data til DataGrid webkontrollen
            dgShow.DataSource = objDR;
            dgShow.DataBind();

            //Luk forbindelse til DB
            objConn.Close();
        }
    </script>
</head>
<body>
<form runat="Server">
<asp:RadioButtonList Runat="server" ID="rblSelectShow" OnSelectedIndexChanged="SelectShowChanged" AutoPostBack="True">
    <asp:ListItem Value="0">Værdi 0</asp:ListItem>
    <asp:ListItem Value="1">Værdi 1</asp:ListItem>
</asp:RadioButtonList>
<br>
<asp:DataGrid Runat="Server" ID="dgShow"></asp:DataGrid>
</form>

</body>
</html>

/askhoej
Avatar billede xenomorpheus Nybegynder
27. marts 2003 - 10:24 #5
har droppet lortet....... :-*( takker
Avatar billede askhoej Praktikant
27. marts 2003 - 10:51 #6
Så var det mindste vel at uddele points til dem der har gidet at bruge tid på at svare på dit spørgsmål!?
Avatar billede askhoej Praktikant
28. marts 2003 - 11:34 #7
??
Avatar billede fcs Novice
15. april 2003 - 10:27 #8
Xenomorpheus>> Det mindste man kan gøre er da at give lidt point til dem der har brug tid på at hjælpe dig.... Jeg vil nok godt kunne forstå hvis du ikke modtager den store hjælp fra disse brugere igen.

Mch.

FCS/Coadmin