Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 13:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Intet signal til skærmen ?

Hey Eksperter.
Jeg har et problem med min spand.
Sagen er at jeg ville begynde at bruge mit onboard lydkort efter mit gamle SB live 1024 er ved at være godt slidt, og laver en del fejl i diverse spil.
Det skal lige siges at bundkortet er et ECS K7s5a

Da jeg ikk rigtig kunne finde drivers på nettet brugte jeg skiven som fulgte med mobo'et.Efter installationen genstartede jeg.

Da jeg så starter winamp for at se om der nu er lyd, kommer der endelig musik ud af højtalerne..Men Musikken når kun at kører i 3-4 sekunder så fryser computeren.
"wtf !?" tænker jeg bare og genstarter.Nu skriver min skærm bare "No Signal"

Jeg har prøvet med en anden skærm, som kom med den samme meddelse, og har også prøvet mit gfx i en anden comp. uden problemer.

Så jeg vil meget gerne hører jeres vurdering af hvad der er sket.

På forhånd tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 13:15 #1
lyder som om du har to irq der konflikter!
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 13:21 #2
Og på hvilken måde fixer jeg det, hvis det er problemet ?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 13:47 #3
det afhænger af hvordan din bios er sat op og om du bruger Win2/XP.
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 13:56 #4
Jeg bruger Xp..
Men hvordan skal jeg kunne komme ind i bios, når der ikk er nogetsignal til skærmen ?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 14:01 #5
prøv at resætte din bios ved enten at tage batteriet ud et minuts tid og genindsætte det eller kortslut den med jumperen der sidder i nærheden, kan ikke huske hvad den hedder.
Prøv så at genstarte computeren.
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 14:19 #6
Ok..jeg prøver
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 15:07 #7
Så har jeg prøvet..det hjalp desværre ikk
Stadig intet signal :/
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 15:22 #8
Er der andre måder at fixe det på, eller..?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 16:19 #9
kommer der et bip når du starter computeren.

Normalt finder WinXP selv ud af at fordele irq, så det må være noget andet.
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 20:09 #10
Der kommer ikke noget bip, nej..
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 20:31 #11
der er et eller helt gal med din computer, kan du høre om harddisken spinner op og kommer der lys i lamperne?
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 20:39 #12
Jeg tjekker det lige..
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 20:43 #13
Harddiskene kører fint.
Men jeg lagde lige mærke til at jeg ikk så noget lys fra mobo'et
Så må det jo næsten være..tjah.. screwed ?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 21:01 #14
lyder sådan, har du mulighed for at måle spændingerne +5 -5 - +3.3 - -12 & +12 Volt.
Sidder kortene helt nede i soklerne og sidder strømstikket til mobo helt på plads.
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
26. marts 2003 - 22:53 #15
Ja det hele sidder som det skal..
Tror løsningen er at sende kortet tilbage, og så må firmaet finde ud af hvad der skal ske..
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 23:01 #16
nok en god idé hvis du stadig har garanti på det, så er der ingen grund til at rode mere med det.
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
27. marts 2003 - 16:49 #17
Jeg har nu kontaktet firmaet, som jeg købte det hos, så nu må jeg håbe på det bedste

Tak for hjælpen retaxes, hvis du lige ville smide et svar, så lukker vi ;)=
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2003 - 19:43 #18
ok, godt at du kontaktede firmaet, og at du forhåbentligt får et der virker :o)
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
28. marts 2003 - 11:58 #19
Det må vi håbe,ja ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. marts 2003 - 13:01 #20
takker for pointene..