Avatar billede ramforest Nybegynder
26. marts 2003 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

decimaltal gemmes til database

Jeg er ved at lave en odds side, hvor jeg skal have odds'ene som selvfølgelig er decimaltal gemt til databasen, men når de bliver overført bliver de lavet om til heltal. For at jeg kan overføre dem til databasen bliver jeg nødt til at bruge punktum i stedet for komma, men dette er databasen åbenbart ikke glad for. Nogen forslag? Der er ikke umiddelbart mulighed at ændre i regional options/international i kontrolpanelet.
Avatar billede cesil Nybegynder
26. marts 2003 - 12:57 #1
Jeg mener datatypen skal være en float
Avatar billede ramforest Nybegynder
26. marts 2003 - 12:59 #2
Hvad vil det sige?
Avatar billede cesil Nybegynder
26. marts 2003 - 13:02 #3
ændre typen på dit felt i databasen til en float.
Hvilken database bruger du?
Avatar billede ramforest Nybegynder
26. marts 2003 - 13:07 #4
en access database
Avatar billede ellebaek Nybegynder
26. marts 2003 - 13:17 #5
du kan også bare benytte felttypen tekst i din database...
Avatar billede ramforest Nybegynder
26. marts 2003 - 13:39 #6
indholdet af feltet skal senere bruges til at regne med. Er dette muligt, hvis man laver felttypen om til tekst?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
26. marts 2003 - 13:42 #7
det er det ikke...

Du opretter feltet som tal...
Nederst når du har oprettet det (det skal være markeret)
Står det nu til at være "langt heltal"...
Dette ændre du til decimal....
Avatar billede rosted Nybegynder
26. marts 2003 - 13:43 #8
Vælg
Data type: "Number"
Field size: "Single" i stedet for "Integer"
Avatar billede ttimme Nybegynder
26. marts 2003 - 19:40 #9
fra torben til michael
rosted har ret jeg har lavet ændringerne og de er korrekte alletiders tak for hjælpen vores problem er løst rosted du for pointene så snart jeg har talt med ramforest
Avatar billede rosted Nybegynder
27. marts 2003 - 09:04 #10
Det jeg skriver er det samme so ellebaek, han tager blot udgangspunkt i den danske version, så han bør have mindst halvdelen.