Avatar billede uffed Nybegynder
25. marts 2003 - 21:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iptables - log alt trafik på port 25

hvordan loggerjeg al indkommende trafik på eth0 på port 25, og hvor læser jeg resultatet

iptables -a input -dport 25 -j --log ?

mit gæt...
Avatar billede langbein Nybegynder
25. marts 2003 - 21:52 #1
iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --dport 25 -j LOG

Vil jeg tro. I følge opplysninger som jeg har så skal default logging skje til /var/log/mesages (men jeg er ikke sikker på at dette er riktig for RH 8.0)

Det skal være mulig å føye til denne linjen i /etc/syslog.conf:
"kern.warn        /var/log/fwlog" etter at man først har opprettet filen
/etc/log/fwlog

uffed -> Kan du sjekke om dette stemmer og legge beskjed om hva som eventuelt stemmer og ikke stemmer ??

Husk at log statement sansynligvis må stå tidlig i firewall scriptet og før en -j ACCEPT for port 25.
Avatar billede uffed Nybegynder
25. marts 2003 - 22:13 #2
Det virker skam ganske glimrende, det skal dog lige tilføjes at det ikke et /etc/log/fwlog der skal oprettes med deriomod /var/log/fwlog. Hvorefter man skal indskrive 'kern.warn        /var/log/fwlog' ind i /etc/syslogd.conf og derefter genstarte syslogd med '/etc/rc.d/init.d/syslog restart' ...
Tak langbein..... -> min egen linux guru...
HAHA
Avatar billede langbein Nybegynder
25. marts 2003 - 22:38 #3
Takk selv - det er da ganske glimrende at man kan få andre til å sjekke ut noe av det man selv skulle ha sjekket ut !! :)
Avatar billede tax Nybegynder
05. maj 2003 - 00:09 #4
Har i også problemer med at alting sprøjtes ud i konsollen?!?