Avatar billede sniper251 Nybegynder
25. marts 2003 - 16:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til upload

Jeg har downloadet et script som hedder PHPhotoalbum, men kan ikke få det til at virke helt eller halvt, jeg kan ikke uploade den kommer med denne meddelse når jeg prøver.
Jeg har snakket med min udbyder og de siger jeg skulle kunne uploade med PHP, jeg kan godt uploade med ASP uden problemer.

Hilsen Michael.
--------------------------------------
Inserting picture into album 1 >>

Warning: Unable to create 'www.prideofvbk.dk/prideofvbk/photoalbum/albums/userpics/CrazyDaisy231102.jpg': No such file or directory in /customers/prideofvbk.dk/prideofvbk.dk/httpd.www/prideofvbk/photoalbum/functions.php on line 623

Warning: Unable to move '/tmp/phpLcL6nt' to 'www.prideofvbk.dk/prideofvbk/photoalbum/albums/userpics/CrazyDaisy231102.jpg' in /customers/prideofvbk.dk/prideofvbk.dk/httpd.www/prideofvbk/photoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory www.prideofvbk.dk/prideofvbk/photoalbum/albums/ and it's subdirectories have CHMOD 777!
Avatar billede schaefner Juniormester
25. marts 2003 - 17:00 #1
Har du husket at ændre rettigheder på de mapper der skal gøres det på?
Avatar billede sniper251 Nybegynder
25. marts 2003 - 17:04 #2
Ja de er alle CHMOD 777
Avatar billede fangel Nybegynder
25. marts 2003 - 17:43 #3
du skal gemme filer via relative stier... du bruger hele domainet, og dette kan du ikke...

altså, skift "www.prideofvbk.dk/prideofvbk/photoalbum/albums/userpics" ud med en relativ sti...

Morten
Avatar billede sniper251 Nybegynder
25. marts 2003 - 19:01 #4
okay nu har jeg så fjernet www.prideofvbk.dk/prideofvbk/ fra den sti og så får jeg denne meddelse.
Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 17469 is not allowed to access / owned by uid 0 in /customers/prideofvbk.dk/prideofvbk.dk/httpd.www/prideofvbk/photoalbum/functions.php on line 623
The picture was not uploaded..
Make sure the directory /photoalbum/albums/ and it's subdirectories have CHMOD 777!

Michael
Avatar billede fangel Nybegynder
25. marts 2003 - 19:07 #5
lad os sige du har en mappe struktur alle denne

./
  /script
  /files
    /upload

og du i dit script (der ligger i mappen "./script") vil lægge noget i "upload" mappen, så skal du bruge den relative sti "./../files/uplead"...

fordi du først skal sige "fra den her mappe" (.'et), så skal du en mappe op (..), derefter skal du ind i mappen "files" (files), og til sidst mappen "upload" (upload), ved at sammensætte disse får du altså den relative sti

"./../files/upload"

prøv så at lav din relative sti igen... ;)

Morten
Avatar billede sniper251 Nybegynder
25. marts 2003 - 19:40 #6
Att Morten
Men alle de filer som galleriet skal bruge ligger i photoalbum og så ligger der også en mappe med navnet albums og i den mappe ligger så den mappe der hedder userpics. altså photoalbum/albums/userpics så der skulle ikke være nogen grund til at bruge ../ eller ./

der er en config.inc.php fil og den ser sådan her ud.

// PICTURE AND THUMBNAIL SETTINGS
$config['webdir'] = "photoalbum/"; // Full web path to dir with the php files
$config['albumdir'] = "photoalbum/albums/"; // Full web path to album dir on webserver
$config['fullpath'] = "/$config[albumdir]"; // Full Unix (windows?) path to albumdir
Avatar billede fangel Nybegynder
25. marts 2003 - 20:44 #7
$config['fullpath'] = "./$config[albumdir]"; // Full Unix (windows?) path to albumdir

ellers tror computeren at du vil lægge filerne i "/"... og hvis du kører på Linux, så går det grueligt galt... ;) "/" er nemli "hovedmappen" i linux, og der må normale personer slet ikke skrive...

Morten
Avatar billede sniper251 Nybegynder
25. marts 2003 - 21:06 #8
ok prøver det lige
Avatar billede sniper251 Nybegynder
26. marts 2003 - 00:01 #9
Nå nu har jeg downloadet en anden ver. af det samme script og nu virker det selv om der står det samme i Config.inc.php filerne.