Avatar billede mj18 Nybegynder
14. november 2000 - 12:12 Der er 6 kommentarer

Åbn NY internet browser!

Jeg bruger følgende API metode til at åbne en default browser:

Private Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias _
\"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, _
ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal _
lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Private Sub Command1_Click()
Call ShellExecute(0&,vbNullString,\"http://www.yahoo.com\", vbNullString, _
vbNullString, vbNormalFocus)
End Sub

Problemet er at hvis jeg i forvejen har en browser åbn, vil den bruge denne browser og dermed gå væk fra den side jeg var på! Jeg vil gerne have at den åbner et nyt browser vindue og åbner html-siden deri istedet!

Hvordan gør man dette?
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 12:39 #1
I HTML kan man skrive
\"http://www.yahoo.com\" TARGET=\"_blank\"

HREF tag\'en. Jeg ved ikke om det kan virke i VB (efter dit eksempel at dømme er det nok ikke så ligetil)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. november 2000 - 13:04 #2
Call ShellExecute(&0,\"open\",\"http://www.yahoo.com\", \"\", \"\", vbNormalFocus)

alt det der vbNullString .. drop det ..

ovenstående plejer at virke for mig ..
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 13:36 #3
tdaugaard: jeg prøvede lige for sjov - det virker ikke - IE åbner i samme vindue som det eksisterende IE vindue. Mit forslag virker heller ikke...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. november 2000 - 14:03 #4
nÅ ... har IE ikke en parameter man kan give den for at åbne et nyt vindue ?
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 14:08 #5
sikkert. Det nok det mj18 gerne vil vide ;-)

PS. kan du ikke lige svare på mit excel spm her i VB gruppen - det ved du sikkert.
Avatar billede mj18 Nybegynder
14. november 2000 - 18:13 #6
hmm... hvor finder jeg så denne parameter til at kunne åbne i nyt vindue ???