Avatar billede pappaduck Nybegynder
23. marts 2003 - 20:08 Der er 8 kommentarer

Passiv køling af Geforce2 GTS

Jeg er den (u)lykkelige indehaver at et gammelt og støjende Geforce2GTS. Jeg ville gerne have dæmpe støjen betragteligt da grafikkortets køler alene overdøver PSU-, CPU-, MB- og casekølerne :(
Jeg ligger tilfældigvis inde med en Zalman NB32J motherboard køleprofil.
Mit spørgsmål er så om den vil være tilstrækkelig til at køle mig Geforce2 GTS grafikkort?

Mvh. Magnus
Avatar billede pappaduck Nybegynder
23. marts 2003 - 20:09 #1
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. marts 2003 - 20:12 #2
jeg har et Geforce 2 MX hvor jeg har fjernet blæseren.. jeg har så sat en 80mm på side af kortet og lader den køre på 7v, så siger den intet..

ellers er der dette alternativ..
http://studiedata.dk/product.asp?product=692
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. marts 2003 - 20:14 #3
det svarede jo ikke på om den lille passive var nok.. men hvis du sætter den på istedet for.. så husk at have en god Airflow i kabinettet.. så du undgår at kortet bliver for varmt...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. marts 2003 - 20:15 #4
hmm.. første link kan åbenbart IKKE bruges til Geforce2 GTS..

så du skal op og have denne istedt
http://studiedata.dk/product.asp?product=693
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2003 - 21:07 #5
jeg har et geforce2 mx hvor der ikke er blæser på - gæt hvor meget det larmer ;)
Avatar billede predator-experten Nybegynder
23. marts 2003 - 22:25 #6
Køb et nyt grafikkprt :D de nye har både bedre kølere, og bedre ydelse.
Avatar billede pappaduck Nybegynder
24. marts 2003 - 00:27 #7
Kortet sidder i min desktopmaskine jeg har stående i soveværelset. Bliver udelukkende brugt til tekstbehandling og surf hvilket den klarer perfekt. Har en kraftigere maskine med bl.a. geforce4 4600 til de mere krævende opgaver :)
Avatar billede kadann Nybegynder
24. marts 2003 - 13:24 #8
Jeg har læst en artikel på et tidspunkt, hvor det skrives GF2 GTS burde kunne køre med passiv køling.. jeg mener at det var i Alt om Data.

Men, hvis du ikke bruger kortet til noget andet end 2D, så kan du jo bare clocke kortets GPU og RAM ned, det burde da ihvertfald minimere varmeudviklingen.

Kig på diverse OC-sider, der burde du nok kunne finde noget du kan bruge. :)