Avatar billede manon Nybegynder
23. marts 2003 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et (næsten) lydløst tastatur - hvor og hvilket?

Hej E

Pt. sidder jeg med et Microsoft Internet Keyboard Pro tastatur og min
kæreste er ved at gå i spåner over den uholdbare klikkelyd det giver fra sig
når jeg skriver.

Findes - eller kan i anbefale et tastatur er er meget, meget stille - dvs.
hvor knapperne ikke larmer når der skrives.

Hvis der er et USB samt har ekstra USB ind-/udgange, så vil det være en
fordel.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. marts 2003 - 15:47 #1
;) lad være med at trykke så hårdt på tasterne - sorry kunne ikke lade være G**

Alle nyere tastaturer er jo mere eller mindre lydløse. Nu skriver du ikke om det skal være trådløst, men hvis ja, hvad så med http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-mkj/mkj-key/keyb2018.html

http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-mkj/mkj-key/keyb1026.html

eller i den noget billigere ende, hvor de oven i købet reklamerer med lydløsheden ;)
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-mkj/mkj-key/keyb06.html
Avatar billede klojs Nybegynder
23. marts 2003 - 15:55 #2
Jeg og min kæreste havde faktisk samme problem en overgang. Computeren stod ved siden af sengen og når jeg gik tidligere i seng, kunne jeg ikke sove når han tastede. Jeg vågnede tit af det, og han er ikke just på 10-finger systemet :-) Vi havde et tastatur som fulgte med min Compaq maskine. Dvs. et stort, tungt og støjende compaq tastatur.

Jeg var lykkelig da jeg skrabede sammen og købte os et trådløst sæt fra Logitech. Men da der røg cola i tastaturet, fandt jeg et nyt i Føtex til 350,00. Så det i forrige uge til 279,00. Det er ikke trådløs, men er bare glad så længe musen er det. Det larmer bestemt ikke meget, og jeg kan nu sove om natten.

Det kan jeg klart anbefale.
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. marts 2003 - 15:58 #3
No offence, men min første tanke var også at det måtte være dig der var for hård ved dit tastetur. Jeg har ikke lige prøvet din model, men jeg har selv et MS Natural Keyboard Pro (samme tastetur serie)  og det vil jeg da kalde lydløst!?

Tror du ikke det ville være billigere bare at købe et sæt høreværn til kæresten? :)
Avatar billede manon Nybegynder
23. marts 2003 - 18:19 #4
susanne_larsen >>
Tak for dine links - bortset fra at at tastaturet ikke må være sort.

klojs >>
Jeg vil lede efter en Føtx og se om de stadig har tastaturet.

abpdk >>
Nej, det er jeg nu ikke, da min kærestes Logitech tastatur som er sådan et åndsvagt ergonomisk tastatur der deler sig larmer en del mindre.
Avatar billede pappaduck Nybegynder
23. marts 2003 - 20:02 #5
Glem hvad de andre har sagt :)

Køb et zippy keyboard i stedet. Det bruger samme type taster som der er på de tastaturer der er på bærbare. Dvs. at man ikke skal trykke tasterne så langt ned. Keyboardet fylder ikke ret meget og kan i starten godt virke lidt sammenpresset. Man skal lige indrette sig efter knappernes placering. Det tog mig et par dage og nu skriver jeg mærkbart hurtigere grundet den kortere afstand mellem tasterne.
Så vidt jeg ved er PRC-data de eneste der forhandler det i Danmark. Prisen er på 287,-. Hardware-test har anmeldt det og rost det kraftigt: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1222
Det er et dejligt produkt jeg kun kan anbefale, og så ser det heller ikke værst ud. Det fås også som trådløst bundlet med en trådløs mus.

Undskyld at jeg kom til at lyde som TV shoppen :)

>Magnus
Avatar billede pappaduck Nybegynder
23. marts 2003 - 20:04 #6
...glemte lige at nævne at det er modellen den hedder "ergo multimedia" jeg hentyder til.
Avatar billede manon Nybegynder
23. marts 2003 - 23:02 #7
pappaduck >>

Tak for linket - kæresten syntes det så så godt ud at hun bestilte et med det samme til hendes pc´er *GG*
Avatar billede pappaduck Nybegynder
24. marts 2003 - 00:24 #8
Glad for at kunne hjælpe. Håber I bliver ligeså glade for jeres som jeg er for mit :)

>Magnus
Avatar billede manon Nybegynder
25. marts 2003 - 20:47 #9
pappaduck >>
Så er det nye tastatur kommet hjem og hold kæft hvor er det flot
*s*
Man skal lige vænne sig til at knapperne sidder lidt anderledes, men med den næste B&O agtige design gør det tiden værd inden man for lært det at kende.

Eneste problem vi løb ind i, var ved inst. at hardware på kærestens win98 maskine - på min w2k fungere det perfekt.

Og til den pris - og hvis det holder - må man sige at det er et kanont flot tastatur og herligt at arbejde med.

Tusind tak for det gode link "pappaduck" *s*