Avatar billede svenning Nybegynder
13. november 2000 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

computere imellem

Jeg har en computer min ven har en computer når min computer ringer op til hans tager hans computer ikke telefonen. Er der noget generalt man skal vide,  om settings el lign. ? hvor kan jeg søge oplysninger om dette ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. november 2000 - 16:03 #1
Der skal køre en service på den modtagende computer, der kan etablere (og håndtere) kommunikation osv. mellem dial-up klienten og den maskine der bliver server... eg. NT4.0 RAS
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 16:31 #2
Hmm, I bios, kan du fortælle computeren at den skal svare på modem opkald!
Avatar billede phansen Nybegynder
13. november 2000 - 16:41 #3
Hvad skal du bruge det til?
Hvis du bare vil lege med modemer, kan du bruge et terminalemuleringsprogram til at åbne en forbindelse til den COM: port dit modem snakker på, og derefter skrive følgende hayes at kommando for at få modemet til automatisk at svare på opkald:
ATS0=1
eller for at svare på et opkald med det samme:
ATA

..så vidt jeg husker. Søg på altavista efter hayes at commands eller lign..
Hvis du ikke har noget terminalemuleringsprogram (eller hvad det nu hedder), så følger der vist et med de fleste operativsystemer. Windows har et der hedder HyperTerminal. Der findes i øvrigt meget bedre shareware programmer til det samme til stort alle operativsystemer, se f.eks. www.tucows.com.

Hvis du vil lave netværkskommunikation over PPP under windows, skal du have sat en dial-in server op på hans computer. Der følger vist en med de nyeste version af windows 95 (ME?) og NT.. ellers find en på tucows..
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
28. november 2000 - 17:41 #4

I win98SE findes der et program der hedder opkaldsserver, tilføj/fjern programmer, Windows installation, komunikation, opkaldsserver.

Med det kan man se hinandens filer. husk fildeling, share mapper mv.

Jeg mener også det findes i Win95OSR2

Mvh. Blueyed1
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
28. november 2000 - 17:41 #5
Men om det findes i ME ??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. november 2000 - 00:37 #6
>>blueeyed, det gør det...
Avatar billede svenning Nybegynder
16. januar 2001 - 22:39 #7
hej allesammen tak for de gode svar desværre virkede disse ikke rigtigt for mig. En computerwizz ordnede det for mig  men altså tak