Avatar billede haolan Nybegynder
21. marts 2003 - 19:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP - MySQL søgedatabase

Er der nogen der ved hvor man kan downlaode eller kender nogle PHP scripts til at lave en søgedatabase som kun søger på links og nogle indtastede søgeord. Jeg har fået anbefalet at bruge det via MySQL, som jeg også selv vil mene er bedst, jeg har godt nok fået en JavaScript database, men den er ikke idéel til formålet. Den skal nemlig bruges på http://www.vivaa.dk. Jeg vil gerne have den til at søge nogenlunde som jubii´s eller endnu bedre den fra 123portal.dk
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
21. marts 2003 - 19:37 #1
Den er da ti hver ti fald rimelig god! http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=32&send=1

Bruger den selv. Du søger og så kommer det som links.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
21. marts 2003 - 19:37 #2
men kan godt se at der ikke er den beskrivelse du gerne vil have!
Avatar billede haolan Nybegynder
21. marts 2003 - 19:44 #3
Jeg tror ikke den duer helt i det sammenhæng jeg skal bruge den til, beklager, men ellers tak for dit forslag.
Avatar billede sonnyvj Nybegynder
21. marts 2003 - 21:06 #4
Avatar billede jm0 Nybegynder
21. marts 2003 - 22:31 #5
her er en simpel søgefunktion som søger i en mySQL database...

<form method="post" action='sog.php'>
    <font face=verdana size="1">Find en bruger:</font><br>
    <input type="text" value="Søg !" name="sog" size="15"><input type="hidden" name="form" value="ok">
    <input type="submit" value="Søg">
    </form>

    <?
    if ($form =="ok") {

    //Her opretter vi forbindelse til MySQL
    mysql_connect("localhost","", "");
    mysql_select_db("DATABASE");

    //Her er søge sætningen
    $query = mysql_query("SELECT * FROM TABEL WHERE navn LIKE '%$sog%' LIMIT 0, 30 ");
    ($ops = mysql_num_rows($query)); {
    echo"<font face=verdana size=1>Du søgte efter: <b>$sog</b><br>Der blev fundet<b> $ops </b>bruger(e).<br><br></font>";
    }
    while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
    if (!$id){
    echo"<font face=verdana size=1>Du søgte efter: <b>$sog</b></font><br>";
    }
    echo "<font face=verdana size=1>» <a href=profil.php?ids=$row[id]>$row[navn]</a><br></font>";
    }
    ?>
Avatar billede haolan Nybegynder
13. maj 2003 - 19:38 #6
HUTTELIHUT