Avatar billede psite Nybegynder
12. november 2000 - 17:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 Probelmer

Hej,

Jeg har lige fået win2000, men fulgte inden startdisk med.... Hvordan laver man en sådan fætter? Jeg hat prøvet at gå ind i d:/bootdisk/makeboot.exe men det virker ikke. Den tror mit diskettetdrev er drev t!

Hvordan kan jeg evt. på en eller anden måde få løst problemet? Evt. bare et link til et sted hvor filerne til win2k pro. filerne ligger til download!!!

MVH Noel
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 17:54 #1
Du booter da bare på cden!
Avatar billede otis Nybegynder
12. november 2000 - 17:54 #2
Hmm... da dette er et NT system, skal du nok have 4 Boot Disketter.... Det gør du således... control panel >> Add/Remove Programs >> Startup Disk.... Så nemt mener jeg det er  ;)

-otis
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 17:56 #3
Altså i stedet for at bruge startdisk!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2000 - 18:01 #4
nogen kan vist boote fra cd\'en, men alle jeg har snakket med kan ikke, der ligger images på cd\'en til at lave de 4 disketter. du kan enten bruge winimage eller et lille program der følger med, jeg vil anbefale det første da jeg har oplevet at det andet tit laver fejl og så er du nødt til at lave alle 4 om det behøves ikke med winimage, hvor du kan vælge dem seperat.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 18:05 #5
Hmm jeg kan nemt boote på cden! Men vi kender vel alle Microsoft små sære ændringer N\' stuff!
Avatar billede kgj05 Nybegynder
12. november 2000 - 18:21 #6
Har du prøvet følgende

Med Windows 2000 CD-ROM i CD-ROM drevet skrives:
D:\\bootdisk\\makeboot A:

A: er diskettedrevet. Jeg kan se på din mail at du mangler diskette drevets bogstav
Avatar billede kgj05 Nybegynder
12. november 2000 - 18:23 #7
Kommandoen skrives fra en Command prompt eller via start / kør menuen i Windows.
Avatar billede edderkop Nybegynder
12. november 2000 - 20:17 #8
Hvad med at starte uden boot disketter ?? Du kan kopiere i386 fra cd\'en over på pc\'en og starte winnt.exe.
Avatar billede medjeti Nybegynder
12. november 2000 - 23:58 #9
Du behøver ikke at kopiere filer rundt osv...

1. Smut ind i bios\'en. Under \"Boot sequence\" e.l. vælger du CD-drevet som første boot-enhed

2. Genstart maskinen med cd\'en i drevet. Tryk på en tast for at boote fra cd.
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. november 2000 - 00:53 #10
Doh!! læs længere oppe.. det virker ikke for alle faktisk er dette spørgsmål tit på og folk siger hvergang at de ikke kan boote fra cd .. hvad er det for et svar: Du behøver ikke at kopiere filer rundt osv...
Det kan da godt være han behøver det.
Avatar billede medjeti Nybegynder
13. november 2000 - 01:13 #11
Kan også være han ikke gør?
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. november 2000 - 01:24 #12
ja men hvad ved du om det!! Derfor kan du ikke sige du behøver ikke...
Avatar billede medjeti Nybegynder
13. november 2000 - 15:32 #13
Sorry, prøvede bare at hjælpe...
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. november 2000 - 20:14 #14
hmm det er bare mig, tag dig ikke af det.. :0)
Avatar billede svein Nybegynder
14. november 2000 - 11:35 #15
Når du går ind på Windows 2000 cdrom og vælger Bootdisk og dobbeltklikker på makeboot eller makebt32.exe, får du så en sådan meddelelse:

\"Please specify the floppy drive to copy the images to:\"

og hvor du så skriver ind A: hvis A er dit floppydrev.

eller som kgj05 helt korrekt skriver:
cdromdrev:\\bootdisk\\makeboot A:

Hvis ikke noget af dette virker, foreslår jeg følgende:
Kopier hele biblioteket \"bootdisk\" lokalt på maksinen til f.eks. c:\\temp og kør så makeboot eller makebt32.exe

Avatar billede svein Nybegynder
15. november 2000 - 08:54 #16
Du stiller spørgsmål om hvordan du laver bootdisks til Windows 2000 og ender op med at acceptere et svar om hvordan du indstiller din BIOS til at starte op fra CDROM.
Jeg kunne gerne tænke mig at vide hvad der blev resultatet med de forslag der kom ang. makeboot.exe eller makebt32.exe! Det var trods alt det dit spørgsmål gik ud på!