Avatar billede bartzzeh Nybegynder
18. marts 2003 - 21:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Glemt password??

Hejsa !
Jeg vil gerne have lavet en "glemt password" funktion på min hjemmeside !
Nogle der kan hjælpe mig her?
Ved ikke om det ligger under den rigtige titel!
Avatar billede zzzzzzzz Nybegynder
18. marts 2003 - 22:12 #1
Først skal du sikre dig at du kan avende JMail eller lignende Mail Komponent samt oprette en E-mail du kan sende fra.

Dette script skal navngives "glemtkode.asp". Det benytter en access database med felterne "Brugernavn" og "Kode" til at validere brugere på.

Du skal lige rette stien til din database samt den E-mail adresse koden skal sendes fra samt afsender.
--------------------------------
<html>
<head>
<title>Glemt kode</title>
</head>
<body>
<%
Response.Buffer = True
    modtager = Request( "Navn" )

    Set Con = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
    DBPath = "DBQ=" & server.mappath("PATH TIL DIN DATABASE")
    Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
    strSQL = "Select * from DINTABELMEDBRUGERE"
    Set rs = Con.Execute(strSQL)

IF Request.Servervariables("Content_Length") > 0 THEN
    Do
      If modtager = rs("Brugernavn") Then
        set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
        msg.Logging = true
        msg.silent = true
        msg.From = "ENEMAILADRESSEDERERPÅDITDOMÆNE"
        msg.FromName = "HVEMERDENNEEMAILFRA"
        msg.AddRecipient rs("mail")
        msg.Subject = "Glemt kode"
        msg.Body = "Her er koden til din profil: " & rs("Kode")

        if not msg.Send("mail.DITDOMÆNE.XXX" ) then
            Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
        else
            Response.write "Du vil nu modtage din kode via e-mail<BR><BR>"

        end if
      End If

      rs.MoveNext
    Loop While Not rs.EOF

    Con.Close
    Set Con = Nothing
ELSE
    Response.Write        "<table border='0' width='100%' cellspacing='0' cellpadding='2'>"
    Response.Write          "<tr>"

    Response.Write "<form action='glemtkode.asp' method='POST' target='_self'>"
    Response.Write "<table border='0' width='450'>"

    Response.Write "<tr>"
    Response.Write        "<td valign='top' width='150'>Brugernavn:</td>"
    Response.Write        "<td><input type='TEXT' NAME='Navn' SIZE = 50></td>"
    Response.Write "</tr>"

    Response.Write "<tr>"
    Response.Write        "<td colspan='2' align='center'><input type='submit' value=' - Send - '></td>"
    Response.Write "</tr>"
    Response.Write "</table>"
    Response.Write "</form>"

    Response.Write        "</tr>"
    Response.Write      "</table>"
END IF
%>
</body>
</html>
Avatar billede zzzzzzzz Nybegynder
18. marts 2003 - 22:15 #2
Databasen skal selvfølgelig også indeholde et felt med brugerens E-mail adresse i dette script har jeg kaldt dette felt for "mail"