Avatar billede iznurk Nybegynder
18. marts 2003 - 17:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HTML fra applet

Er der nogen der ved, hvordan jeg fra en applet kan åbne en html-side, der dynamisk er genereret af en servlet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2003 - 17:24 #1
Det må være ligegyldigt om HTML'en er statisk eller genereret fra JSP.

Men det er vil gøre en stor forskel om du vil have vist siden i
applet'ens firkant eller du vil have browseren til at gå til siden
(men stadig i samme browser vindue) eller om du vil have åbnet
et nyt browser vindue.
Avatar billede iznurk Nybegynder
18. marts 2003 - 17:25 #2
Jeg vil gerne have den åbnet i et nyt browser vindue...
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. marts 2003 - 11:29 #3
Kik på noget, der hedder JEditorPanel, den skal vist kunne bruges til at vise HTML (i en primitiv form).

Hvis du ikke behøver at vise HTML, men bare skal læse den og behandle den, kan du nemmest hente den med f.eks. URLConnection.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2003 - 11:42 #4
stringbuffer>

Han ville gerne have URL'en åbnet i et nyt vindue.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. marts 2003 - 12:08 #5
Ahhh... kan jo løses med LiveConnect eller hvad det nu hedder...
import netscape.javascript.JSObject;

JSObject win = JSObject.getWindow(this);

win.eval("location='/path/to/servlet/servletname?blabla'");

eller sådan noget... findes sikkert også en nemmere måde, men den her burde da virke
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. marts 2003 - 12:09 #6
eller var det noget i retning af:

win.eval("window.open('/path/to/servlet/servletname?blabla')");
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2003 - 12:19 #7
iznurk>

StringBuffer er inde på noget af det rigtige !
Avatar billede iznurk Nybegynder
19. marts 2003 - 12:22 #8
JSObject kendte jeg ikke... Det prøver jeg..

Tusind tak  ;o)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. marts 2003 - 12:29 #9
Arghh.... skulle du ikke lige prøve om det virker først? ;)

Nåh, sig til hvis det ikke gør, så prøver jeg at lave noget...
Avatar billede iznurk Nybegynder
19. marts 2003 - 12:30 #10
okiedokie.. :o)