Avatar billede intrique Nybegynder
16. marts 2003 - 17:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Placering med <div>

Hej,

Jeg har en tabel inde i et <div> tag som skal fylde 100% af bredden. Det gør den også, og det er sådan set fint nok.

Problemet er, at inde i selve tabellen er der en menu til venstre og en til højre. Disse to skal hver især fylde 200 pixels. Ikke mere, ikke mindre. Mit problem er så at få disse to til, uafhængigt af browser vinduets størrelse at stå ude til siden med 200 i bredde.. Altså ikke følge browserens størrelse, altid bevare de 200. Der hvor der til gengæld skal fyldes ud, er i midten. Det er denne kolonne som skal vokse afhængigt af browser vinduet..

Håber en eller anden kan hjælpe mig :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 17:28 #1
<table width="100%">
<tr>
<td align="left" width="200">
menu 1
</td>
<td>
&nbsp;
</td>
<td width="200" align="right">
nemu2
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede ahv Nybegynder
16. marts 2003 - 17:30 #2
<div width="100%">
<table width="100%">
<tr>
    <td width="200" bgcolor="#FFFF00">Venstre</td>
    <td bgcolor="#FF00FF">Midt</td>
    <td width="200" bgcolor="#FFFF00">Højre</td>
</tr>
</table>
</div>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 17:32 #3
herre godt stavet af mig :-)
nemu2

Men du kan så selv bestemme hvad der skal stå i det midterste felt i stedet for &nbsp;
Avatar billede intrique Nybegynder
16. marts 2003 - 17:33 #4
Ok, prøver lige at bakse det ind i koden.. svar i et minut :)
Avatar billede ahv Nybegynder
16. marts 2003 - 17:33 #5
ellebaek >> Det er vel ikke nødvendigt at bruge align?
intrique >> Grunden til jeg har sat baggrundfarve på er blot for at vise at det ikke er siderne der bliver mindre hvis du resize'er men midten der gør det.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 17:36 #6
jeg tænkte align mht. teksten...
Avatar billede intrique Nybegynder
16. marts 2003 - 17:37 #7
Fjerner lige den originale kode og prøver jeres istedet for...
Avatar billede ahv Nybegynder
16. marts 2003 - 17:37 #8
Aaah, ok.
Avatar billede ahv Nybegynder
16. marts 2003 - 17:37 #9
intrique >> Ellers post din egen kode her, så kan jeg hjælpe dig med at få det lavet, som du ønsker det.
Avatar billede intrique Nybegynder
16. marts 2003 - 17:40 #10
:) mange tak begge to, specielt dig ahv da det virkede der ;)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 17:47 #11
Der var så ikke forskel på vores 2 svar...
Hvorfor skulle jeg så ikke have point også ??
Avatar billede intrique Nybegynder
16. marts 2003 - 17:48 #12
Fordi jeg er ond :p Undskyld, men jeg brugte Ahvs, og jeg kunne se mere mening i det. Sådan er det :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 17:49 #13
Hvorfor er der mere mening i det, når der står det samme ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 17:50 #14
Den eneste forskel er opbygningen og at jeg har sat aligns på de første og sidste td...
Avatar billede backside Nybegynder
16. marts 2003 - 17:58 #15
Vil da nok gi´ ellebaek ret her, han/hun svarer først med et rigtigt svar og burde derfor også ha´ haft alle point.
Avatar billede intrique Nybegynder
16. marts 2003 - 18:02 #16
1, der er forskel
2, jeg fik ikke dit til at virke
3, nu har jeg gjort det
4, backside ligegyldigt for dig
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 18:23 #17
der er ikke forskel, og du prøvede tydeligvis ikke at få mit til at virke....

og du kan betragte dig selv som anmeldt...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 18:32 #18
for hvis du kan få ahv's svar til at virke ville du også kunne få mit til at virke da det indeholder det samme, han har en bgcolor der skal ændres, jeg har en align der skal ændres i tabledefinitions...

Så du har ikke ret i at jeg ikke har svaret rigtigt...
Og backside... Tak for opbakningen :-)
Avatar billede backside Nybegynder
16. marts 2003 - 18:59 #19
intrique>> Ikke helt ligegyldigt for mig, det er også i min interesse at point fordeling foregår på den rigtige måde.
Det er på den måde eksperten fungerer, og det må man accepterer eller finde et andet sted.
Kan godt være at du ikke kan få det til at virke, men svaret er rigtigt alligevel, og ikke anderledes end ahv´s svar.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. marts 2003 - 08:46 #20
Løsningen her kunne være at ahv tilbyder ellebaek halvdelen af pointene?

pelkjaer - coadmin
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. marts 2003 - 15:37 #21
Hej Pelkjaer....

Den er jeg helt med på, spørgsmålet er hvad ahv siger til det...
For har har slet ikke kommenteret debatten med om det virkede eller om det var det samme.

/Jens