Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 01:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ellebaek point

http://www.eksperten.dk/spm/329066

Tjae eftersom du siger det er nemt, må jeg jo kun give dig 15 point :)

Men lad os nu se om skidtet virker først uden for mange pixel fejl :)

her er 60 point, hvis det ikke er nok, må du jo sige til ;)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 11:18 #1
<%
sub side
%>
  <td width="649" valign="top" bgcolor="white">
  <div align="center">
  <!-- #INCLUDE FILE="members1.asp" --></div>
  <div align="center"></div>
  </td>

<%
end sub
%>

<body background="../../../billeder/bg2.gif" bgcolor="black">
        <center>
            <br>
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/frhavntop2.asp" -->
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/datony.asp" -->
            <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="770">
                <tr>

                  <td width="121" valign="top" background="../../../billeder/venstre.jpg">"><!-- #INCLUDE file= "navigation.asp" -->
                  </td>

                                    <%
                                        call side
                                    %>
                </tr>
            </table>
        </center>

Det er glimrende...
Tjek lige om det virker som det skal inden jeg får points...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 13:38 #2
jeg har prøvet dit svar, samt flyttet og drejet det på alle mulige og sikkert umulige måder, men uden held.

Uden at være klog, mener jeg også at det er forkert med :
<% sub side %>
bla bla bla
<%end sub %>

men skal i stedet for være :
<% sub side
bla bla bla
end sub %>

Ihvertilfælde kommer den med en fejl, når jeg bruger øverste version.

som det er nu, har jeg gjort følgende, da det virker overskueligt, men det virker bare stadig ikke, filen bliver ikke inkluderet, og jeg ved ikke hvorfor. Måske er det en forkert måde at bruge SUB på ???

<% sub test
<!-- #INCLUDE FILE="member_stats1.asp" -->
end sub %>
    <body background="../../../billeder/bg2.gif" bgcolor="black">
        <center>
            <br>
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/frhavntop2.asp" -->
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/datony.asp" -->
            <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="770">
                <tr>
                    <td width="121" valign="top" background="../../../billeder/venstre.jpg"><!-- #INCLUDE file= "navigation.asp" -->
                    </td>
                    <td width="649" valign="top" bgcolor="white">
                        <div align="center">
                            <% call test %></div>
                        <div align="center"></div>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </center>
        <div align="center">
            <center>
                <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="770" bgcolor="#000000">
                    <tr>
                        <td>
                            <center><!-- #INCLUDE virtual= "inc/copyright.asp" -->
                                </center>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
                <br>
            </center>
        </div>
    </body>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 13:44 #3
du må ikke kalde en include fil inde i dit ASP tag...!
Det skal være udenfor, umiddelbart fungere det som det skal på min comp...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 13:51 #4
kan du ikke sende filerne til min mail?
Så kigger jeg på det på min comp...

jens_ellebaek@hotmail.com
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 13:57 #5
Ah, ok derfor :) tjae, man skal jo lære hver dag :)

well, grunden til jeg slettede %> tagene, var fordi der kom en fejl.

Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/forum/inc_iconfiles.asp, line 209

function getCurrentMsgIcon(intMsgIcon)
^

Sub funktionen må på en eller anden måde forvirre scriptet ? (har ikke forstand på det)

selv hvis jeg gør følgende :
<% sub test %>
<!-- #INCLUDE FILE="member_stats1.asp" -->
<% end sub %>
<% call test %>
kommer den med samme fejl, så SUB kan den åbenbart ikke lide.

Jeg ved ikke om jeg kan sende det til dig, scriptet fylder ufatteligt meget, med masser af includes i includes i includes.....
Men måske ovenstående beskrivelse af fejlen kan lede dig på sporet istedet ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 13:59 #6
k...
2 sek prøver lige på en anden måde...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 14:16 #7
Jeg har en løsning, men den er afhængig af hvor stor din fil memberstats er...

Hvor stor er den ?
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 14:21 #8
øh, stor hvordan ? den er på 1.5 k og fylder 491 linier.

var det det du mente ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 14:22 #9
ja, det var det...!

Det kan godt være det bliver omstændigt, laver lige en tilsvarende fil hos mig selv og ser hvor lang tid det tager...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 14:24 #10
ok, men denne funktion, skal bruges på ca 500 andre sider også, både større og mindre filer....så måske er det for risikabelt, hvis den sløver for meget ?
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 14:26 #11
Scriptet ovenover, bliver nemlig brugt på hver eneste side på sitet, da det er grund designet.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 14:27 #12
det totalt herre stærkt, tror jeg, det er på en måde lidt en slamkode løsning, men jeg kan ikke rigtigt se nogen anden måde at gøre det på...

<input type ="hidden" value="<!-- #INCLUDE FILE="member_stats1.asp" -->">
<body background="../../../billeder/bg2.gif" bgcolor="black">
        <center>
            <br>
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/frhavntop2.asp" -->
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/datony.asp" -->
            <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="770">
                <tr>

                  <td width="121" valign="top" background="../../../billeder/venstre.jpg">"><!-- #INCLUDE file= "navigation.asp" -->
                  </td>
<td width="649" valign="top" bgcolor="white">
                                        <div align="center">
                                            <!-- #INCLUDE file="members_stats1.asp" -->
                                        </div>
                                        <div align="center"></div>
                                    </td></tr>
            </table>
        </center>

test det lige for hastigheden, min var trodsalt kun tekst...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 14:28 #13
det er for risikabelt kunne jeg lige se ud fra det du skrev før...'

Hmm, så ved jeg ikke helt hvordan det skal gøres, kan det ikke være en fejl på en af de andre filer ??
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 14:36 #14
den giver :
Microsoft VBScript compilation error '800a0411'

Name redefined

/forum/inc_adovbs.asp, line 14

Const adOpenForwardOnly = 0
------^

da disse jo nu bliver indlæst 2 gange.
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 14:39 #15
ok, jammen så tror jeg bare vi skal opgive, øv.
Men tak for hjælpen og din tid.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 14:40 #16
ahh...!

Det kan muligvis også have det der var problemet før med sub..
Name Redefined betyder at du har et ord et sted, som du benytter, så redefinere du det ord på en anden side, og sætter den til en ny værdi...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 14:47 #17
jammen det må jo være fordi den med din kode læser includen to gange, for fjerner jeg sub, virker det jo som det skal.
Siderne har selvfølgelig altid virket som de er nu, jeg ville jo bare have læst den omtalte include først i scriptet istedet for sidst.
Så først når jeg bruger dine forslag, bliver koden altså først læst to gange.

Håber du forstår, jeg er ikke videre teknisk begavet, heller ikke med ord :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 14:56 #18
Det er selvfølgelig rigtigt...!

Hmmn...!
Jeg ved ikke umiddelbart hvordan/om jeg kan gøre noget ved dette...
Det er svært at forestille sig når jeg ikke har filerne, men det er et problem at de bliver læst 2 gange.
Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af noget, så skriver jeg igen...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
16. marts 2003 - 15:03 #19
Tak det vil blive værdsat højt.
Men ellers tak for hjælpen.