Avatar billede m_dal Nybegynder
15. marts 2003 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP og CSS

Dav (igen)!

Jeg har et problem med CSS i php. F.eks. er det umuligt at lave en function eller en "echo" med stylesheet, da der er både ":" og ";" i sætningen. Nogen der ved hvad jeg skal gøre?

Ex:__________________________

echo("<td width="698" style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-width: 1; border-top-width: 1; border-right-style:solid; border-top-style:solid; border-color: #ffffff" colspan="2">");

_____________________________

Det virker ikke

// Martin
Avatar billede straszek Praktikant
15. marts 2003 - 13:50 #1
sæt en \ foran tegnet f.eks. ("<td width=\"698\"  osv.

Søren
Avatar billede schaefner Juniormester
15. marts 2003 - 14:06 #2
Eller sådan:
<?php
echo "<td width='698' style='border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-width: 1; border-top-width: 1; border-right-style:solid; border-top-style:solid; border-color: #ffffff' colspan='2'>";
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
15. marts 2003 - 14:09 #3
Men din css er forkert, prøv:
<?php
echo "<span style='border-left: 1px solid #FFFFF; border-right: 1px solid #FFFFF; border-top: 1px solid #FFFFF'>Møjn</span>";
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
15. marts 2003 - 14:16 #4
Skal jo så være:

<?php
echo "<td width='698' style='border-left: 1px solid #FFFFFFF; border-right: 1px solid #FFFFFF; border-top: 1px solid #FFFFFF' colspan='2'>";
?>
Avatar billede m_dal Nybegynder
15. marts 2003 - 15:06 #5
Det har jeg også gjort. Det virker ikke. Det var bare fordi jeg ikke lige tænkte mig om da jeg pastede det i exemplet :\

Men problemet er at den slutter jo når der kommer et ";" tegn eller ":". Og det skal den jo ikke.

Nogen der har en løsning?
Avatar billede schaefner Juniormester
15. marts 2003 - 15:17 #6
Det gør den bestemt ikke her. Hvis det fordi du ikke kan se din border, så tjek lige om baggrunden på din side er hvid. Da din border jo også er hvid, så kan det være derfor du ikke kan se den :)
Avatar billede schaefner Juniormester
15. marts 2003 - 15:33 #7