Avatar billede m_dal Nybegynder
14. marts 2003 - 23:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

echo vs. stylesheet

Hey!

Jeg har lavet en funktion, hvor følgende indgår:

echo("<style>\n<link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\" type=\"text/css\">\n</style>\n");

Og det virker ikke. Er der noget jeg har misforstået mht. css og php, eller noget jeg har gjort forkert?

Jeg kan sige, at i kildekoden når jeg læser min hjemmeside, ser det ud som det altid gør. Altså:

<style>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
</style>

Hjælp mig! ;)

// Martin Dal
Avatar billede ahv Nybegynder
14. marts 2003 - 23:12 #1
skal kun være:

<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
Avatar billede ahv Nybegynder
14. marts 2003 - 23:12 #2
echo("<link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\" type=\"text/css\">\n");
Avatar billede ahv Nybegynder
14. marts 2003 - 23:13 #3
Ellers start og stop php:

?>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
<?php
Avatar billede m_dal Nybegynder
14. marts 2003 - 23:17 #4
Hele min funktion lyder:

function html_top($titel) {
  echo("<html>\n\n<head><title>$titel</title>\n");
  echo("<style>\n");
  echo("<link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\" type=\"text/css\">\n");
  echo("</style>");
  echo("</head>\n<body link=\"#FFFFFF\" vlink=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFFFF\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" text=\"#FFFFFF\" bgcolor=\"#000000\">\n");
  echo("\n<center>");
}

Og derfor er det lidt svært at lave start og stop php.

Og det andet du siger er jo det samme som jeg eller har gjort. Eller er det bare mig der ikke forstår din rettelse?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2003 - 23:19 #5
function html_top($titel) {
  echo("<html>\n\n<head><title>$titel</title>\n");
  echo("<link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\" type=\"text/css\">\n");
  echo("</head>\n<body link=\"#FFFFFF\" vlink=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFFFF\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" text=\"#FFFFFF\" bgcolor=\"#000000\">\n");
  echo("\n<center>");
}
Avatar billede tefcke Nybegynder
14. marts 2003 - 23:25 #6
<?
function html_top($titel) {
?>
<html>
<head>
    <title><?=$titel;?></title>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
</head>
<body link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF" topmargin="0" leftmargin="0" text="#FFFFFF" bgcolor="#000000">
<center>
<?
}
?>

er det her ikke mere overskueligt??
Avatar billede m_dal Nybegynder
14. marts 2003 - 23:35 #7
Tak tak. Nu virker det. Jeg skulle jo bare droppe <style>. Forfanden jeg skammer mig. Det ligger jo helt tilbage i html :(

Tak for hjælpen :)