Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
13. marts 2003 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB.net Skift mellem forms

Hvad skal jeg skrive hvis jeg gerne vil kunne trykke på en knap så den skifter over til den næste form ...

Eksempel: Form1 med en knap som henviser til form2 ...

          Tryk på knappen medvirker et skift til form2 ...
Avatar billede weje Nybegynder
13. marts 2003 - 13:06 #1
Kommer lidt an på hvordan du vil have det..

      Dim frmAccount As New Account()
      frmAccount.MdiParent = Me
      frmAccount.Show()

Her har jeg en Form der hedder account. Den laver jeg en ny af, og sætter lige Parent.. (Jeg kalder den fra en menu) og så viser jeg den nye form..

Du kunne måske også lige tjekke om frmAccount findes i forvejen, og så vise den, så den ikke laver flere af den samme Form.

/Weje
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
13. marts 2003 - 13:38 #2
Hvis du gider forklare det lidt mere ... Jeg er faktisk helt ny til programmet .. :D Du skal nok få pointene ....

Bare sådan skridt for skridt D
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
13. marts 2003 - 13:43 #3
Jeg har en form (form1) hvorpå der en knap.
Når der trykkes på den skal det vindue lukke ned og åbne form2 som har en anden størrelse :D
Avatar billede weje Nybegynder
13. marts 2003 - 13:44 #4
ok. Når du laver en ny form i VS. Er det bare en template.. For at du kan bruge den skal du lave en ny "instance" af denne form, derefter skal du så vise (.show() ) denne form..

Hvis du vil kan du skrive til mi her: weje@private.dk, så kan jeg sende et lille eksempel til dig.

/Weje
Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
13. marts 2003 - 13:51 #5
Jeg har lige sendt en mail til dig.