Avatar billede pfp Nybegynder
12. marts 2003 - 19:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig brug af replace...

Hej,

Jeg trækker nogle tekster ud af en db og inden indholdet bliver udskrevet sørger jeg lige for at omsætte vbCrLf til <br>

Det gør jeg på denne måde:
strIndhold = replace(rsTekst("Indhold"),VbCrLf,"<br>")

Men hvis nu jeg har en tekst der ikke har nogle linieskift så er der ugyldig brug af replace.

Hvordan skal jeg lige lave et tjek så det kun anvendes hvis der er behov for det..

/peter
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. marts 2003 - 19:18 #1
Jeg syntes nu aldrig jeg har haft problemer med ugyldig brug af replace, når der ikke var nogle vbcrlf's i teksten...
Får du en fejlbesked med "ugyldig brug af replace", hvis ikke der er linieskift i???
Avatar billede anja_karlsen Nybegynder
12. marts 2003 - 19:26 #2
Jeg ville sætte en if sætning ind,
hvor jeg først spørger om den indeholder VbCrLf
derefter replace hvis den gør!
Avatar billede pfp Nybegynder
12. marts 2003 - 19:27 #3
Jeg får:

Null er brugt ugyldigt: 'replace'

Og det er ved en tom post
Avatar billede pfp Nybegynder
12. marts 2003 - 19:28 #4
Hej Anja,

Ja det ville jeg også gerne, det er det jeg gerne vil hvide hvordan, eller om der findes en anden funktion..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2003 - 19:29 #5
jamen så smæk en

  if not isnull(.....) then
    ...
  end if

rundt om
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 19:30 #6
brug strIndhold = replace(rsTekst("Indhold") & "",VbCrLf,"<br>")
Så undgår du at der kommer null værdier fra databasen
Avatar billede pfp Nybegynder
12. marts 2003 - 19:35 #7
Tak! Det virkede perfekt!
Avatar billede anja_karlsen Nybegynder
12. marts 2003 - 19:36 #8
Jeg har lige denne stump jeg selv bruger for at finde et navn udfra et udsnit i min DB
strnavn=request("navn")

(Fornavn like'%" & strnavn & "%')

Se om du kan bruge det!
Avatar billede pfp Nybegynder
12. marts 2003 - 19:52 #9
Nej ellers tak anja, og hvis jeg skulle have gjort det på den anden måde tror jeg at jeg ville gribe det an med InStr eller på erikjakobsens facon.

Men tak for jeres tid.