Avatar billede dellepude Nybegynder
10. marts 2003 - 23:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Reload af vindue i baggrunden

Jeg har et hovedvindue, hvorfra der via et link åbnes en popup. Samtidig skal jeg så reloade hovedvinduet, hvilket i sig selv ikke er noget problem!

Problemet er, at hovedvinduet når det så reloades lægger sig øverst. Jeg har allerede window.focus() umiddelbart efter jeg kalder reloaden af hovedvinduet fra popupppen, men hovedvinduet tager et par senkunder at opdatere, så focus kommandoen kommer for sent.

Jeg kan ikke bruge en kommando, der sætter popupppen i focus når hovedvinduet er reloadet, da popuppen er en af flere, der alle er defineret dynamisk- Det jeg skal bruge er en kommando, der fortæller hovedvinduet, at det skal reloade i baggrunden!
Avatar billede ahv Nybegynder
10. marts 2003 - 23:41 #1
Kan du ikke lave en timeout som så aktivere din window.focus() efter f.eks 3 sekunder?
Avatar billede dellepude Nybegynder
10. marts 2003 - 23:50 #2
Det er en mulighed, som jeg har overvejet - problemet er bare, hvis brugeren sidder på en langsom forbindelse og/eller serveren har travlt, så kan det være, at popupppen ender bagerst aligevel og jeg kan ikke sætte timeout'en på mere end 2-3 sekunder - jeg er ret sikker på, at man kan definere et vindue til at loade i baggrunden - jeg ved bare ikke hvordan...
Avatar billede ahv Nybegynder
10. marts 2003 - 23:52 #3
Altså i popupvinduet (Det er da det du skal have øverste ikke?)

<body onload="setTimeout('focus()',10000);">

f.eks. indstil selv tiden til en passende tid, den vil dog ikke virker for f.eks folk med 56K hvis du sætter tiden langt ned.
Avatar billede dellepude Nybegynder
11. marts 2003 - 00:02 #4
Jeg er godt klar over hvad du mener, det er bare ikke den optimale løsning, hvis det andet kan lade sig gøre, hvilket jeg er ret sikker på, at det kan...
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 01:51 #5
Går udfra at du bruger noget i den her stil....
<a href="java script:open('parametre');window.location.reload();">Åben POPUP</a>

I så fald gør sådan her:
<a href="java script:open('parametre');">Åben POPUP</a>

Og i POPUPen:
<body onload="window.focus();window.opener.location.reload();">
Avatar billede dellepude Nybegynder
11. marts 2003 - 10:13 #6
Min nuværende løsning ligner den du foreslår og som nævnt er problemet, at hovedsiden tager tid om at loade og når den så loader, så lægger den sig forrest, fordi focus kommandoen i popuppen allerede er blevet eksekveret. Det jeg leder efter er noget a'la div. reklame popups, som åbner og loader i baggrunden uden man lægger mærke tildet, og når man så lukker det/de ovenliggende vinduer, ser man pludselig reklamen.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2003 - 13:22 #7
Hvordan ser din nuværende løsning ud?
Avatar billede dellepude Nybegynder
26. august 2003 - 04:56 #8
Tjae - havde glemt alt om det her spørgsmål (er blevet far, er flyttet og er blevet gift i mellemtiden :) og har under alle omstændigheder konstrueret tingene på en helt anden måde, så spm. er ikke længere relevant, men regin skal ikke snydes for at have brugt tid og sikkert grublet lidt over, hvorfor jeg ikke fulgte op på det...
Avatar billede dellepude Nybegynder
26. august 2003 - 04:57 #9
Nåja, ahv skal heller ikke snydes - lige point til hver af jer ;)