Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
10. marts 2003 - 19:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Compiler problemer!

hej folkens...
Jeg er begyndt på MFC men har et lille problem... hver gang jeg laver et projekt og får det lavet kommer det følgende fejl under linkningen:

Linking...
LINK : fatal error LNK1104: cannot open file "nafxcwd.lib"
Error executing link.exe.

Fejlen sker ikke kun på et projekt men alle... men hvis jeg henter et fra CD'en der følger med til min bog fungere det fint... selvom jeg redigere i koden.
Så hvad er problemet???

Sleizer
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
10. marts 2003 - 21:14 #1
En anden ting jeg gerne vil vide er om hvad fordelen ved visual c++.net er... og kan man godt programmere "normal" c++ eller skal man holde sig til .net standarden??? Der bliver selvfølgelig lagt flere point i hvis man svarer på dette spørgsmål.. vil dog gerne have så mange fordele som muligt.

Sleizer
Avatar billede doctorseb Nybegynder
10. marts 2003 - 21:39 #2
Lyder som om der er gået kludder i VC's søgestier..? Check linker-options. VC-dotnet kan lave "managed code", som er "rigtig" dotnet framework. Den kan også lave "umanaged code" som er den kode du kender fra de ældre version. Sørme om den ikke også kan blande det hele sammen.. :)
Avatar billede jpk Nybegynder
11. marts 2003 - 08:57 #3
nafxcwd.lib er debug-versionen af en primær MFC-fil.
Hvis du af en eller anden grund ikke har installeret debug versionen af MFC, kan du ikke bruge den.
Prøv at kigge på din disk under C:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET\Vc7\atlmfc\lib (hvis du kører .NET og har installeret på default-lokationen), her skulle filen gerne ligge, gør den det?
Hvis det er VC++ 6.0 er stien C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\VC98\MFC\Lib
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
11. marts 2003 - 12:47 #4
den fil har jeg ikke... kræver det reinstall??? det underlige er jo at vis jeg før projekter fra andre fungere det fint... selv hvis jeg redigere i dem.
Og et måske lidt off topic spørgsmål: hvis man kan betale med visa på en hjemmeside kan man så også betale med visa electron...

Sleizer
Avatar billede jpk Nybegynder
11. marts 2003 - 12:52 #5
Ja, det vil sansynligvis kræve en reinstallation... (så mangler der sikkert også andre filer)
De andre projekter er muligvis ikke MFC-projekter?
Det kan også være de er konpileret i release-mode...

Prøv evt. at ændre konfigurationen til release.
Jeg er stadig ikke sikker på om du bruger VC++6 eller .NET eller..?
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
11. marts 2003 - 22:16 #6
jeg bruger vc++6 og hvordan ser jeg om jeg kompiler i release-mode...
Avatar billede jpk Nybegynder
12. marts 2003 - 08:54 #7
Under Build->Set active configuration kan du vælge mellem de forskellige builds der er defineret for dit projekt
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
12. marts 2003 - 21:43 #8
nå ingenting vil virke... heller ikke reinstall... men lidt ligemeget! jeg køber c++.net imorgen.

Sleizer
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
12. marts 2003 - 21:44 #9
vil du ikke svare jpk så du kan få points.. du hjalp mig jo trods alt...
Avatar billede jpk Nybegynder
13. marts 2003 - 09:03 #10
Jo, gerne...
Avatar billede jpk Nybegynder
13. marts 2003 - 17:12 #11
Takker...