Avatar billede maduni Nybegynder
09. marts 2003 - 11:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

stem som www.hotter.dk?

Hey

Hvordan laver man et stem system som hotter.dk?

jeg køre mysql/php
Avatar billede maduni Nybegynder
09. marts 2003 - 11:49 #1
skal man lave noget select og så insert?
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2003 - 11:57 #2
ja...

lav fx en tabel med min disse 2 felter...
ID int(11) auto_increement
option tinyint(4)

når du så vil hente data ud, så kan du lave en

$query = mysql_query("SELECT count(*) FROM tabel GROUP BY option ORDER BY option ASC");
$i = 1;
while($data = mysql_fetch_row($query)){
  echo $data[0] . " har stemt på mulighed " . $i . "<br>";
  $i++;
}

og når du vil stemme så laver du en form med x antal radiobuttons (med samme navn, og en value der hr et tal der stiger fra felt til felt)

så indsætter du et stemme via
mysql_query("INSERT INTO tabel (option) VALUES ('$felt_navn')");

hjalp det lidt...

Morten
Avatar billede maduni Nybegynder
09. marts 2003 - 11:59 #3
ja det er et skrit på vejen, men det med at man kun kan stemme på et billede 1 gang hvordan laver man det lettest? cookies eller what?
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2003 - 12:03 #4
ja.. cookies er nok nemmest... lav fx en cookie der hedder har_stem der udløber efter 60*60*24 sek (en dag)... så tjekker du bare om den cookie findes...
Avatar billede thorus Nybegynder
09. marts 2003 - 12:29 #5
hvaddan tjekker jeg? med et array eller?
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2003 - 12:34 #6
tja... ca

dette tjekker om en cookie er sat... (ved navn "cookie_navn")

if(isset($_COOKIE['cookie_navn'])){
  echo "cookien ved navn \"cookie_navn\" findes... den indholder " . $_COOKIE['cookie_navn'];
}
else[
  echo "cookien er ikke sat";
}

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2003 - 12:34 #7
hvorfor er det 2 brugere der stiller spm? (thorus og maduni)...

Morten
Avatar billede thorus Nybegynder
09. marts 2003 - 12:36 #8
jeg mangler også sådan et system.. så tilfædigt at der var en samtale igang her
Avatar billede maduni Nybegynder
09. marts 2003 - 12:39 #9
perfekt -> dea_pg  det var lige hvad jeg skulle bruge.. svar og du får points..
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2003 - 12:43 #10
svaa'r

thorus => bare ok ;)
Avatar billede thorus Nybegynder
09. marts 2003 - 13:30 #11
ok..
Avatar billede maduni Nybegynder
09. marts 2003 - 15:16 #12
Det virker lækkert det hele :)
Avatar billede fangel Nybegynder
09. marts 2003 - 15:39 #13
kan man se... bare nysgerig... (hvis du har MSN, så kan du bare smide den, så kan vi snakke om ting som muligvis kan laves bedre...)

Morten