Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
08. marts 2003 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 Styresystemer ???

Når man installere et styresystem på en HD og man i forvejen har installeret et styresystem men bare på en anden HD. Lad os nu sige at der allerede er installeret WinXP Pro. på en HD og jeg så gerne vil installere Win2000 Server på en anden HD... Vil computeren så ikke komme frem og spørge hvilken af styresystemerne man vil bruge???
Avatar billede resten Nybegynder
08. marts 2003 - 11:11 #1
Ja det ville den men måske du skulle vælge at lade win2k ligge på den første partion "C" ellers kan der blive lidt kluder men det kan fikses.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
08. marts 2003 - 11:14 #2
resten: Hvad mener du med at det kan fikses?? Hvad skal man gøre for at det virker ??? hvis man f.eks. har WinXP Pro. på den ene partion og Win2000 Server på den anden partion???
Avatar billede resten Nybegynder
08. marts 2003 - 11:15 #3
Dette skal gøres hvis der ligger xp på "C" og du indstaler win2k på "D"

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) -
skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini -
nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini -
næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det.
Spørger den nu om en tekst skriver du bare windows xp :) (venligst lånt at John stigers)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
08. marts 2003 - 11:18 #4
Ok... Hvis jeg får nogen problemer... så skriver jeg lige her i forummet og håbe at du kan hjælpe...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
08. marts 2003 - 11:41 #5
Ved du hvor meget Windows 2000 Server fylder når det er installeret???
Avatar billede resten Nybegynder
08. marts 2003 - 15:06 #6
Nope :-\
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
09. marts 2003 - 11:35 #7
Ok...
Avatar billede avni Nybegynder
15. april 2003 - 04:56 #8
server ca. 1.2 med sp. og begge virker når man er intallered serveren sidst.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
17. november 2003 - 12:56 #9
k.. tak for hjælpen