Avatar billede alk Praktikant
09. november 2000 - 06:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med MoveFile

Jeg skal flytte en stripe filer, når jeg kalder følgende får jeg en fejl, hvis der ikke er nogen filer der opfylder kriteret.

FSO.MoveFile \"p:\\pdf\\a*.pdf\", destination

Jeg ved ikke om der er nogen filer, eller hvormange. Hvordan kan problemet løses, så jeg ikke får en fejl, men scriptet bare forsætter?

ALK
Avatar billede nlunn Nybegynder
21. november 2000 - 22:03 #1
Nu er det lang tid siden jeg har rodet med vb-script, men du kunne gøre følgende;

on error resume next
FSO.MoveFile \"p:\\pdf\\a*.pdf\", destination

Jeg ved at det måske ikke er den rigtige løsning da man så ikke kan se hvilke fejl, der muligvis opstår senere.

Men hvis du lægger det ud i en ekstern funktion, så vil din fejlhåndtering kun være lokal.

FlytFil filnavn, dest

Function FlytFil

  on error resume next
  FSO.MoveFile \"p:\\pdf\\a*.pdf\", destination

end function

Alternativt kan du se om der er filer i folderen først

objFolder = FSO.GetFolder \"p:\\pdf\\\"

If objFolder.Files.Count > 0 Then
  FSO.MoveFile \"p:\\pdf\\a*.pdf\", destination
End If
Avatar billede nlunn Nybegynder
21. november 2000 - 22:05 #2
Undskyld den eksterne funktion vil selvfølgelig være:

FlytFil

Function FlytFil

  on error resume next
  FSO.MoveFile \"p:\\pdf\\a*.pdf\", destination

end function
Avatar billede alk Praktikant
21. november 2000 - 23:25 #3
Løsningen er nu ikke så langt fra enda!

Fejlhåndteringen er ikke noget problem i dette tilfælde, da scriptet kun skal flytte rundt på nogle filer

ALK