Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:09 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Rundll32.exe

Go'dag med jer!
Jeg er løbet ind i et lille problem. Ja faktisk, så aner jeg ikke hvordan det er gået til.. Men sagen er den, at hver gang jeg starter min computer op, og Win XP er lige ved at være klart, så jeg kan se mit skrivebord.. Så er det jeg får den her fejl:

Titel: "RUNDLL32.EXE - Ingen diskette"

Indhold: "Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drevet a:"

Valg: "Annuller, Forsøg igen, Fortsæt"

.......

Nu har jeg gjort det, at jeg har givet min computer besked på ikke at vise "hard error" beskeder..

Nu kan jeg ikke se fejlen længere.. Men jeg ved den er der.. Og det ka' jeg ikke ha..! Desuden er det ret irriterende at mit diskettedrev hele tiden siger den der søge lyd.. Eller det vil sige.. Hver gang jeg starter et program.. dwwin.exe eller outlook.exe for eksempel..

Er der nogen der har en løsning på mit problem..? Jeg vil nemlig hellere end gerne ha' fjernet fejlen helt..

/Mikkel
Avatar billede fromsej Praktikant
06. marts 2003 - 18:14 #1
Prøv lige en virusscan først.
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:15 #2
Har prøvet.. Der er ikke tale om en virus..
Avatar billede fromsej Praktikant
06. marts 2003 - 18:22 #3
OK , løsningen er her på E! , men der er kun blanke sider når jeg søger på rundll32.exe. :o(
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:23 #4
Siden den kommer i starten.. Og den leder efter noget på a: drevet.. Så må det vel være en fil der siger hvad der skal starte op når windows starter, som kommer med den fejl, fordi de filer ikke er på a: drevet..?

(Det var da en rodet sætning..)
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2003 - 18:23 #5
Har du prøvet at tykke på F8 inden den starter op og så vælge sidste gode konfiguration?
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:24 #6
Jeg har kigget tidligere i dag.. Og jeg fandt ingen løsning.. Det var før E gik ned..
Avatar billede fromsej Praktikant
06. marts 2003 - 18:25 #7
To resolve this issue, follow these steps:
Put the Windows XP CD ROM disk in the CD ROM drive.
Click Start, and then click Run.
Type expand X:\i386\rundll32.ex_ c:\windows\rundll32.exe in the Open box, where X is the letter of your CD ROM Drive.
Restart the computer.
Hentet hos Microsoft.
http://support.microsoft.com/search/default.aspx?Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON&Product=&KeywordType=ALL&Titles=false&numDays=&maxResults=25&withinResults=&Queryl=rundll32.exe&Query=rundll32.exe&QuerySource=gsfxSearch_Query
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:26 #8
resten> Jeg tror ikke så meget det er en normal konfiguration.. Det er nærmere en fil med en lille fejl i.. Altså en fejl der henviser til drev a:..
Jeg tænkte på at kigge lidt i autoexe.bat.. Men der er der ikke noget der hedder i XP åbenbart.. Heller ikke config.sys.. Det kunne jo måske ha' noget med dem at gøre..
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2003 - 18:30 #9
Hvis du vælger sidste gode indstilling så vælger den sidste indstilling hvor den virked.
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:30 #10
fromsej> Omhandler det præcist mit problem med "Ingen diskette" fejlen? - Mere så jeg ikke ændre noget som vil ødelægge noget andet.. Det er jo ikke kun rundll32.exe fejlen sker med.. Det er som sagt os' dwwin.exe og outlook.exe..
Avatar billede fromsej Praktikant
06. marts 2003 - 18:32 #11
Du kan prøve:
Start->Kør SFC /scannow , det løser det måske , ellers er der en repair tilbage.
Men prøv det jeg skrev 18:25 først.
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:47 #12
Hverken det ene eller det andet virkede..

Der er en der har samme problem som mig kan jeg se..
http://www.eksperten.dk/spm/257499
Avatar billede fromsej Praktikant
06. marts 2003 - 18:49 #13
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:55 #14
Det lyder lidt som om mine elskede filer ka' ryge på det der?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. marts 2003 - 18:56 #15
Jeg har gjort det flere gange uden at miste noget.*S*
Avatar billede chump.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 18:59 #16
Hmm.. Jeg kaster mig ud i det! ;)
Avatar billede chump.dk Nybegynder
07. marts 2003 - 14:44 #17
Det er den godt nok ikke meget for.. Hver gang jeg vælger (R) så genstarter computeren bare.. Det må jeg lige rode lidt med..
Avatar billede fromsej Praktikant
07. marts 2003 - 14:50 #18
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor Repair ikke vil køre , sidste forslag vil så være at få gemt alt hvad gemmes skal , formatere det drev hvor XP ligger og geninstallere.
Men når E! engang kommer op at køre , kan vi søge efter svaret , det er her et eller andet sted.*S*
Avatar billede chump.dk Nybegynder
08. marts 2003 - 10:55 #19
Det er virkelig mystisk..! Repair vil bare ikke starte!
Jeg har delt min HDD op i 3 nu.. Så ligger jeg alt hvad jeg skal gemme ind på de 2 dele der ikke indeholder XP.. Så ka' jeg jo altid bare formatere den lille XP bid.. Men jeg venter lige og ser om der ikke findes en anden løsning..
Avatar billede chump.dk Nybegynder
09. marts 2003 - 17:28 #20
Jeg tror måske jeg ved hvad der kan være skylde i fejlen!
Dagen før jeg så fejlen havde jeg nemlig siddet og rodet med nogle gamle drivere.. Da jeg skulle lave en andens computer.. Og jeg kan nu se at den har ændret et eller andet ved min maskine.. Den har gjort at en eller anden fil leder efter noget på min a: drev..
I readme filen syn's jeg ikke rigtig jeg kan finde noget brugbart.. Kan I..?

"
        *****************************************************
        *        for ATAPI CD-ROM drive                  *
        *****************************************************

        /////////////////////////////////////////////////////
        ///                                              ///
        ///  Documentation for DeviceDriver           ///
        ///                                              ///
        ///            Made    date:  10/24/97          ///
        ///                                              ///
        ///  Copyright (C) 1995-1997                      ///
        ///  Matsushita-Kotobuki Electronics              ///
        ///      Industries Ltd.  All rights reserved.  ///
        ///  Documentation by Device Driver Project(DDP)  ///
        ///                                              ///
        /////////////////////////////////////////////////////

Supported drive:
        <ATAPI Interface CD-ROM>
    CR-572          ( 2x speed, tray loading type)
    CR-574          ( 4x speed, tray loading type)
    CR-581-J/B      ( 4x speed, tray loading type)
    CR-581-M        ( 4x speed, tray loading type)
    CR-582-xx      ( 6x speed, tray loading type)
    CR-583-xx      ( 8x speed, tray loading type)
    CR-584-xx      (12x speed, tray loading type)
    CR-585-xx      (24x speed, tray loading type)
    LK-MC579BP      ( 2x speed, tray loading type)
    LK-MC684B(P)    ( 4x speed, tray loading type)
    LK-MC688B(P)    ( 8x speed, tray loading type)

*******************************************************************************
(A)    PC DOS and MS-DOS installation program
    (also supported for Windows 3.1 / Windows For Workgroups 3.11)
*******************************************************************************

1. Installer file name:
        INSTALL.EXE (common file for installation)
        INSTALL.DAT (installation data file for CD-ROM)

2. For Booting Up Installer:
        Please type the followings from the DOS prompt:
                'A:'[return]  or 'B:'[return]
                'INSTALL' [return]

*******************************************************************************
(B)    PC DOS and MS-DOS device driver (support)
        (also supported for Windows 3.1 / Windows For Workgroups 3.11)
*******************************************************************************

1. Device Driver name:
        ATAPIMGR.SYS :ASPI Manager under DOS(using ATAPI I/F)
        SR_ASPI.SYS  :for DOS/Windows3.1/WFW3.11

        WDCTRL.386  :for 32bitDiskAccess=ON on Windows3.1

!!! CAUTION !!!
    You cannot use WDCTRL.386, when you use 32bitFileAccess=ON in WFW3.11.
    Please change 32bitFileAccess=ON to 32bitFileAccess=OFF.

!!! CAUTION !!!
    When you install PC Windows95 with ATAPIMGR.SYS to your PC, Windows95
    will run "MS-DOS compatible mode" and output "ATAPIMGR.SYS is ..."
    into your display. In this case you should add the statetment
    below in \Windows\IOS.INI file:

    ATAPIMGR.SYS    : MKE ATAPI Manager

        Please use ATAPIMGR.SYS, if you use our ATAPI I/F CD-ROM device
    drivers.
    for example,
    Combination of ATAPIMGR.SYS and SR_ASPI.SYS are for ATAPI I/F CD-ROM

2. Driver Options:

  [ATAPIMGR.SYS : in CONFIG.SYS]

        *[/P:xxx,yy]    ---> ATAPI base I/O Port Address(hex) option
                ---> Interrupt number option(IRQ=10,11,12,14,15)
                ex.)DEVICE=ATAPIMGR.SYS /P:170,15
                xxx==1F0, 170, 1E8 or 168
                Primary connection:    xxx=1F0
                Secondary connection:  xxx=170
                Tertiary connection:    xxx=1E8(Sound Blaster IDE)
                Quaternary connection:  xxx=168(Sound Blaster IDE)
        [x] is default value
                Primary connection:    yy=[14],10,11,12 or 15
                Secondary connection:  yy=[15],10,11,12 or 14
                Tertiary connection:    yy=[10],11,12,14 or 15
                Quaternary connection:  yy=[10],11,12,14 or 15

        *[/W:nn]    ---> Waiting value option for I/O port Data In/Output.
                When PC read data from CD-ROM drive, Driver insert waiting
                value in every read cycle.
                If you are using PC that do not support IOCHRDY, please set
                this waiting value.
                ex.)DEVICE=ATAPIMGR.SYS /W:5
                nn==0, 1, 2, ... 99

        *[/NDR]        ---> No reset to CD-ROM Drive at boot configuration.
                This option make it invalid that Device Driver resets CD-ROM
                drive at boot sequence(in CONFIG.SYS).
                ex.)DEVICE=ATAPIMGR.SYS /NDR

        *[/NRS]        ---> No issue Request Sense Command when drive returns CheckCondition Command
        Use this option to let application or device driver of each
        drive issue RequestSense command.
                ex.)DEVICE=ATAPIMGR.SYS /NRS

        *[/C:n]        ---> calculate CycleTime between PC's IDE port and
        Drive. Cycle Time is as follows:
        PIO Mode 0:    600ns(wasted time to read 1-byte data out of IDE port)
        PIO Mode 1:    384ns(wasted time to read 1-byte data out of IDE port)
        PIO Mode 2:    240ns(wasted time to read 1-byte data out of IDE port)
        PIO Mode 3:    150ns(wasted time to read 1-byte data out of IDE port)
                ex.)DEVICE=ATAPIMGR.SYS /C:2
        n==0, 1, 2, 3(    0 is PrimaryMaster,    1 is PrimarySlave
                2 is SecondaryMaster,    3 is SecondarySlave)

    *[/T:n]        ---> Set up Timeout value of drive's signal checking.
        You can set up Timeout value of Drive's DRQ/BUSY/DRDY bit check.
        In case of n=1, Timeout value is one second.Default value is 30
        (30 seconds).

    *[/LUN]        ---> Supported to set LUN number is zero(0) to ASPI I/F
        Supported for PD drive.(Default is not supported)

        * : You can omit this option.

  [SR_ASPI.SYS : in CONFIG.SYS]

        [/D:xxxxxxx]    ---> Device name option parameter. This option is
        Mandatory. Therefore you should set this option.
                ex.)DEVICE=SR_ASPI.SYS /D:MSCD000

        *[/Q]          ---> Non stop option
                Non stop(no message <A>bort, <R>etry) in initializing driver.
                ex.)DEVICE=SR_ASPI.SYS /D:MSCD000 /Q

        *[/E]          ---> (Available) error correction
                This option error correction available for CD-G application,
                without error correction function.
                ex.)DEVICE=SR_ASPI.SYS /D:MSCD000 /E

        *[/B]          ---> No reset to CD/DVD-ROM Drive at boot configuration
                This option makes it invalid that Device Driver resets CD/DVD-ROM
                drive at boot sequence(in CONFIG.SYS).
                ex.)DEVICE=SR_ASPI.SYS /D:MSCD000 /B

        *[/C35]        ---> Vendor Name No Check.
                This option make drive connection possibel even if
        inquiry command returns vendor name but "MATSHITA".
        But we cannot warrant when you connect to the drives but "MATSHITA"s'.
                ex.)DEVICE=SR_ASPI.SYS /D:MSCD000 /C35

        * : You can omit this option.

  [DRVEX.SYS : in CONFIG.SYS]

        [/D:xxxxxxx]    ---> Device name option
        This device name needs correspondence with the device name of
        MSCDEX.EXE or DRVEX.SYS.
                ex.)DEVICE=DRVEX.SYS /D:MSCD000

        * : You can omit this option.
"
Avatar billede chump.dk Nybegynder
11. marts 2003 - 14:58 #21
Den vil gerne gå ind i Repair nu.. Men så er der endnu et problem.. Jeg har ikke noget admin-password.. Det har jeg da aldrig indtastet?
Avatar billede fromsej Praktikant
11. marts 2003 - 16:15 #22
Hvad hvis du bare trykker <Enter> når den vil have password?
Avatar billede chump.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 14:18 #23
Så siger den underligt nok at koden er forkert.. Øv bøv..
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 14:41 #24
Så er der nok ingen vej udenom en "nyinstallation" , du burde beholde dine filer og andre ting som du har på din HD , men diverse prg. skal nok geninstalleres så.
Avatar billede chump.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 16:35 #25
Huhaaa! Jeg har nulstillet mit administrator password! ;)

Hvordan skulle jeg så gøre med det der repair? Step by step!
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 16:37 #26
Kommentar: fromsej 06/03-2003 18:49:22
Print vejledningen ud , så du har den liggende foran dig.*S*
Avatar billede chump.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 17:19 #27
Den gør det stadig.. Andre ideer?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 17:22 #28
Nyinstallation oven i den gamle , det er godtnok noget b. , men så får du muligheden for at vælge et Adminpassword ( håber jeg ).
Avatar billede chump.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 17:23 #29
Det er ikke det der er problemet.. Jeg har lige været igennem en repair.. Men den gør stadig det der med at give mig den fejl, og søge på diskettedrevet..
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 17:30 #30
Det er vel ikke så banalt at du har hentet en fil fra diskette , og der så ligger en henvisning til A: i "recent documents"
Avatar billede chump.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 17:44 #31
Nej, for computeren søger næsten hele tiden på A: drevet.. Når jeg åbner Outlook, starter ICQ, starter Messenger.. Det er næsten hele tiden..
Avatar billede chump.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 17:48 #32
Jeg mener forresten at kunne huske at have svaret Ja til at ændre noget ved autoexe.bat og config.sys dengang jeg var igang med den anden computer, og jeg så kom til at ændre noget ved den her.. Men.. Der er da ingen autoexe.bat eller config.sys i windows xp, eller hvad?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 18:08 #33
Det ved jeg ikke , men det er da nemt at se , bare brug Søg.
Avatar billede chump.dk Nybegynder
20. maj 2004 - 15:24 #34
Bah.. Format c: