Avatar billede ponyboye Nybegynder
06. marts 2003 - 11:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MySQL fejl...hjælp

Jeg er ikke helt sikker på det er en fejl i mysql eller i koden. Jeg få denne fejl:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/httpd/vhosts/xixworld.com/httpdocs/ring.php3 on line 28

Se siden på:  http://xixworld.com

Her koden til ring.php3

$ip = $REMOTE_ADDR;
$res_ban = mysql_query("SELECT * FROM banlist WHERE ip = '$ip'");
    if (mysql_num_rows($res_ban)) { ?>

Sorry - du er banned :o( - kontakt webmasteren! <? ; }
    else {

Det er kode fra line 26 til 31 der skulle være skyld i fejlen. håber i kan se hvad der er galt...
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 11:53 #1
or die(mysql_error()) er din ven ;)

$res_ban = mysql_query("SELECT * FROM banlist WHERE ip = '$ip'") or die (mysql_error());

evt. kan du jo prøve at udskrive $ip og se om den indeholder det du tror.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
06. marts 2003 - 11:59 #2
1. Har du husket at lave mysql_connect først?

2. Indeholder dit query det du forventer?
  Jeg plejer ofte at lave det som:
  $sSQL = "SELECT * FROM banlist WHERE ip = '" . $ip . "'";
  echo $sSQL . "<br>\n"; // fjernes bagefter eller indsættes i errorhandling
  $res_ban = mysql_query($sSQL);
Avatar billede ponyboye Nybegynder
06. marts 2003 - 12:06 #3
jeg kan ikke finde ud af det, må jeg ikke sende filerne til en af jer?
Avatar billede brm Nybegynder
09. marts 2003 - 12:26 #4
Jeg havde den samme fejl, her var det min firewall, Zonealarm, som blokerede for mysql.exe.

Mvh.

brm
Avatar billede brm Nybegynder
11. marts 2003 - 15:40 #5
Beklager jeg har postet til forkert spm.
Avatar billede ponyboye Nybegynder
14. marts 2003 - 00:17 #6
nå...
Avatar billede ponyboye Nybegynder
14. marts 2003 - 00:17 #7
jeg lukker dette spørsmål fordi der ikke nogen der har laagt et svar