Avatar billede domino1977 Nybegynder
06. marts 2003 - 10:44 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Fjernstyring af egen pc'er!!

Jeg har en server til at stå der hjemme... der kører med Windows 2000 og den vil jeg gerne kunne styrer med et program fra andre computere....

MEN det skal både kunne virke over alm netværk OG internettet!!!!

Nogen der kender nogle programmer jeg kan bruge????

Jeg bruger lige nu VNC.... der sættes en server op og så har man en viewer.....
Avatar billede leif Seniormester
06. marts 2003 - 10:47 #1
Så er der betalingsprogrammet Netop fra Danware, som jeg synes er rigtigt godt, virker både over netværk og over internet !!!
Avatar billede leif Seniormester
06. marts 2003 - 10:48 #2
Dog kræves det at der bliver installeret Netop Guest(betalingsprogram) på alle computere du skal bruge til at fjernstyre fra, mindre minus !!!
Avatar billede schaefner Juniormester
06. marts 2003 - 10:50 #3
Der er også PcAnywhere
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 10:51 #4
PCAnywhere er også genialt, og meget nemt at gå til
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2003 - 10:52 #5
Avatar billede steench Nybegynder
06. marts 2003 - 11:03 #6
Hej

Hvordan kontakter du din server fra internettet ?
Med windows 2000 server følger terminal serviceses med. Den kan du bruge til at administrere serveren med.
Servicen skal blot installeres på serveren, og der skal laves en client installation, hvilket der laves disketter til når terminal servicen installeres på serveren.

/Steen
Avatar billede isl19960 Nybegynder
06. marts 2003 - 11:08 #7
Alle de ovenstående muligheder er sådan set gode nok...

Dog skal du være opmærksom på sikkerheden. VNC er på ingen måde krypteret og er derfor ikke et særlig godt valg.

Netop og PCanyWhere kan begge kryptere trafikken.

Det næste step er at få det igennem din firewall (for sådan een har du seføli).

Det er individuelt for hvert program hvad der skal åbnes for i firewallen.
Avatar billede mort-gib Nybegynder
06. marts 2003 - 11:24 #8
Hvis jeg var dig ville jeg bruge terminal services, du kan finde en "webinstallation" hos microsoft som gør at du kan tilgå den fra en hvilken som helst IE (internet explorer)... Men gør dig selv den tjeneste at bruge en anden port, husk at holde din server opdateret, installer en Firewall, osv. osv ;-)
Avatar billede mufoxe Nybegynder
06. marts 2003 - 11:25 #9
Jeg sværger selv til Radmin (www.radmin.com) efter at have prøvet både VNC og PCAnywhere. Netop fik jeg aldrig til at virker på min Windows XP.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
06. marts 2003 - 11:26 #10
Ellers er der jo Terminal Services ... eller Windows XP, som har fremragende support for fjernstyring indbygget (mini version as TS). Jeg bruger ikke andet nu.
Avatar billede olila Nybegynder
06. marts 2003 - 11:30 #11
TightVNC
Avatar billede hsloth Novice
06. marts 2003 - 13:53 #12
Hvis du vil køre VNC eller XP Terminal services over internettet, kan du bruge SSH (Secure SHell) til at sikre trafikken (Kryptere)