Avatar billede rosted Nybegynder
06. marts 2003 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lukke COM-objekter

Hejsa alle

Vi har et Progress program hvor vi åbner nogle Access Com-objekter. Desværre er det sådan at hos nogle kunder bliver processerne ikke lukket ned efter endt (succesfuld) programkørsel. Da programmet typisk kører hver nat går der ikke mange dage før serveren bliver tvunget i knæ.

Findes der forskellige versioner af com-styringen eller hvad kan det mon være der er galt. Rettighederne er sat på samme måde i dcomcnfg på maskiner som virker, og maskiner som ikke virker. Problemmet opstår både med Access '97 og 2000 samt på både Windows 2000 og XP servere. Koden som lukker objekterne ser således ud:

DO iLoop = 1 TO iOpenBases:
  iChAccess[iLoop]:CloseCurrentDatabase().
END.

DO iInx = 1 TO {&cMaxBases}:
  IF VALID-HANDLE(iChDoCmd[iInx]) THEN
  DO:
      RELEASE OBJECT iChDoCmd[iInx] NO-ERROR.
      iChDoCmd[iInx] = ?.
  END.
  IF VALID-HANDLE(iChAccess[iInx]) THEN
  DO:
      RELEASE OBJECT iChAccess[iInx] NO-ERROR.
      iChAccess[iInx] = ?.
  END.
Avatar billede rosted Nybegynder
06. marts 2003 - 10:45 #1
Er der nogen som bare kan give mig et lille hint til en retning at søge i?
Avatar billede rosted Nybegynder
06. marts 2003 - 14:11 #2
Så det er med andre ord ikke noget der er nogen der ved noget om? Eller mangler der information?

Problemet opstår er jeg nu blevet informeret om, kun når koden køres som en service.
Avatar billede rosted Nybegynder
07. marts 2003 - 09:08 #3
Nå men så slut herfra
Avatar billede rosted Nybegynder
13. marts 2003 - 16:21 #4
Det viste sig at de ikke kunne lukkes fordi den bruger som startede servicen aldrig havde kørt access og derfor blev præsenteret for et (skjult) billede hvor der skulle udfyldes navn og initialer. Dette billede kan ikke lukkes, men Access kan i øvrigt godt køre. Derfor den lidt underlige situation.