Avatar billede themightygugi Nybegynder
05. marts 2003 - 12:00 Der er 1 løsning

Hvordan streamer jeg allerede gemt binary (image) data til HD

Jeg har fået scriptet til at uploade binary data til databasen (MS SQL) og gemme det i et af typen 'Image'

Problemet opstår når jeg ønsker at hente det igen, og gendanne det som en fysisk fil på harddisken (ikke klientens, så Response objektet er ikke brugbart).

skrevet i visual basic gør jeg følgende men det virker ikke helt...

' Create the connection
Dim Conn As ADODB.Connection
Set Conn = New ADODB.Connection
Conn.CommandTimeout = 900
Conn.Open "Provider=SQLOLEDB.1;User ID=XXXX;Password=XXXX;Persist Security Info=True;Initial Catalog=XXXX;Data Source=XXXX"

' create the sql to retrieve the correct binary attachment
strSQL = "SELECT file_data from attachments where id = 289"

' crete the stream object to save the binary in
Dim stm As ADODB.Stream
Set stm = New ADODB.Stream
stm.Type = 1
stm.Open

' create the command object that will save my data to the Stream object
Dim Cmd
Set Cmd = New ADODB.Command
With Cmd
    .ActiveConnection = Conn
    .CommandType = 1
    .CommandText = strSQL
    .Properties("Output Stream") = stm
    .Execute , , 1024
End With

' save the file to my disc
stm.SaveToFile "c:\temp\myPicture.bmp"

stm.Close
Conn.Close
Cmd = nothing
stm = nothing
Conn = nothing
Avatar billede themightygugi Nybegynder
05. marts 2003 - 13:04 #1
Har selv fundet ud af det!!!