Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 20:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

ASP prob i poll

http://www.michaelb.dk/poll/

Når jeg går ind i create_poll.asp og prøver (password: pass) kommer der fejl når jeg submitter.

Hvad er det for noget?
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 20:37 #1
ADODB.Connection.1 error '80004005'

SQLState: IM002
Native Error Code: 0
[INTERSOLV][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified

/poll/create_poll.asp, line 47

--> Line 47:  Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("database.mdb"))
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. marts 2003 - 20:38 #2
Jeg får denne fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'antal'

/poll/create_poll.asp, line 33
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. marts 2003 - 20:38 #3
Det kunne tyde på en SQL sætning som er forkert.
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 20:39 #4
Oki, hvad skal jeg gøre ved det? Jeg styrer jo ikke helt til ASP... Er max n00b! :P
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. marts 2003 - 20:40 #5
Når man skulle også skriver noget i antal ;)
Hvor får du fejlen for jeg får en side med en input box hvor der står sprøgsål og x antal svar.
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 20:41 #6
Ja, når jeg så submitter (klikker opret) kommer ovenstående fejl!
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. marts 2003 - 20:45 #7
Arh. Det betyder den ikke kan kende den provider som bruges i conn linien.:

Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("database.mdb"))

Hvordan connecter du til den database som tjekker password?
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:14 #8
Jeg aner det ikke. Jeg har bare downloadet scriptet fra ASP.dk Skal jeg skrive sourcen?
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. marts 2003 - 21:16 #9
Nej prøv at lave denne:

Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("database.mdb"))

Om til:

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("database.mdb")
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 17:45 #10
ADODB.Connection.1 error '800a0bb9'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/poll/create_poll.asp, line 47
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 17:46 #11
Desværre.... Fejlen kom igen!
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. marts 2003 - 18:05 #12
hmm?.
Kan du vil lidt koden fra linie 1->50
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 19:56 #13
Ja, men igen http://www.michaelb.dk/tipoftheday/tipoftheday.asp --> Er du sikker på at det er kildekoden?
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 20:01 #14
Jeg har lagt filerne ud som txt filer!! http://www.michaelb.dk/poll/ Så kan du se kildekoden!
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 20:02 #15
Når du går ind i f.eks. http://www.michaelb.dk/poll/create_poll.txt skal du bare vælge "vis kilde"
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 20:04 #16
Den meddeleler samme fejl i http://www.michaelb.dk/counter/
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. marts 2003 - 20:04 #17
Jeg ved ikke om det ændre det helt store men prøv at ændre denne linje:

Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")

Til:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 20:11 #18
Ved nærmere efterlæsning på B-one.dk's supportside (blev irriteret over problemet) står der at B-one ikke understøtter ASP databaser... Det forstod jeg ikke for de understøttede jo ASP....... ØV! Nå, men hvis du opretter et svar deler vi pointene!
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
05. marts 2003 - 20:17 #19
Har sendt en "klage" til B-one ;-)1
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. marts 2003 - 20:50 #20
Jamen ok ;)