Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
04. marts 2003 - 19:22 Der er 10 kommentarer

Tjeck for print

Hej alle,

Er der en mulighed for at man med javascript kan lytte på om print-knappen i browseren aktiveres?

Problemet er at jeg har en menu-struktur der skal hides, når jeg printer. Denne er skrevet i JavaScript. Jeg vil ikke lave et print-link. Jeg havde håbet at jeg kunne klare det med at definere et cssheet og knytte det til media: print. Dette går også fint bortset fra at den fordømte menu bliver der.

Håber der er nogle der kan hjælpe!!

PFT
Bispen
Avatar billede mortrr Praktikant
04. marts 2003 - 19:29 #1
Jamen det er skam den måde det skal gøres på.
Så måske du har lavet en simpel stavefejl eller lignende som du ikke kan se for bare træer.
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
04. marts 2003 - 19:32 #2
Nej, det skyldes ikke stavefejl.

Vil <div id="menu"> <javascript>etellerandetjskode</script></div> gemme javascript-koden hvis display:none i css-filen??
Avatar billede mortrr Praktikant
04. marts 2003 - 19:36 #3
Nej.
Du skal bruge en class på det du viser, som fx har en display:none i css-filen til print.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2003 - 19:37 #4
bisp >> hvis du sætter
@media print {
  #menu {
    display:none;
  }

Så vil det virke...
/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2003 - 19:39 #5
og så en lille forklaring til ovenstående...

"@media print" bruges til at definere styles i forbindelse med udprint
"#menu" bruges til at vælge din menu-div
"display:none" == tag ikke block-elementet med i udprintningen....
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2003 - 19:40 #6
[off-topic] -- hvad er PFT i "PFT \n Bispen" ???
Avatar billede mortrr Praktikant
04. marts 2003 - 20:59 #7
bearhugx > på forhånd tak
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2003 - 21:52 #8
Kunne du få det til at virke med @media print ???
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
05. marts 2003 - 13:25 #9
Hej Søren,

Nej det virker desværre ikke!!

Min kode er som følger:
print '<div id="menu">';
if (isset($_SESSION["user_status"]))
{
    //fetches the javascript sourcefile for the menustructure
    print' <script language="JavaScript" src="menu/menu.js"></script>';

    //starts the menustructure
    print' <script language="JavaScript">
        var MENU_ITEMS = [';

        recourseMenu($db,0);

        echo "];"
        ;

        print'
        </script>
        <script language="JavaScript" src="menu/menu_tpl1.js">
        </script>
        <script language="JavaScript">
    var MENU_STYLES1 = new Array();
    MENU_STYLES1[\'onmouseout\'] = [
    \'color\', [\'#ffffff\', \'#ffffff\', \'#ffffff\', \'#ffffff\'],
    \'background\', [\'Orange\', \'Orange\', \'Orange\', \'Orange\'],
    \'fontWeight\', [\'normal\', \'normal\', \'normal\', \'normal\'],
    \'textDecoration\', [\'none\', \'none\', \'none\', \'none\'],
    ];
    // state when item has mouse over it
    MENU_STYLES1[\'onmouseover\'] = [
    \'color\', [\'#000000\', \'#000000\', \'#000000\', \'#000000\'],
    \'background\', [\'Orange\', \'Orange\', \'Orange\', \'Orange\'],
    \'fontWeight\', [\'normal\', \'normal\', \'normal\', \'normal\'],
    \'textDecoration\', [\'none\', \'none\', \'none\', \'none\'],
    ];
    // state when mouse button has been pressed on the item
    MENU_STYLES1[\'onmousedown\'] = [
    \'color\', [\'#ffffff\', \'#ffffff\', \'#ffffff\', \'#ffffff\'],
    \'background\', [\'#000000\', \'#000000\', \'#000000\', \'#000000\'],
    \'fontWeight\', [\'normal\', \'normal\', \'normal\', \'normal\'],
    \'textDecoration\', [\'none\', \'none\', \'none\', \'none\'],
    ];
    </script>';

    print'
    <script language="JavaScript">
    var MENU_ITEMS2 = [
    [\'Logout\',\'templates/forms.php?x=logout\'],
    ];
    </script>
    <script language="JavaScript" src="menu/menu_tpl2.js">
    </script>';
}
print '</div>';
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
05. marts 2003 - 13:27 #10
Til ovenstående:
Og jeg har defineret menu, som du bad mig om. Selve css-tingen virker på andre blocks. Men det .js er den ikke så glad for at udelukke.

Hygge
Bispen