Avatar billede kernelx Juniormester
03. marts 2003 - 20:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

sende en header?

hi,

den foelgende side for en ID med vaerdien -->1<--
kan det lade sig goere, at denne vaerdi automatisk bliver sendt (f.eks. i en header) til test2.php eller test3.php hvis man klikker paa link'en?

og det uden at man kan se det i URL
(altsaa at man ikke ser foelgene --> test2.php?ID=1 <--)

maaske saadan som dataerne bliver sendt, hvis man laver et formular i html ... post-metoden og ikke get!

test1.php
<?
$ID = "1";
// Header (??? $ID)
?>
<html>
  <head>
    <title>test</title>
  </head>
  <body>
    <a href="test2.php">test 2</a><br>
    <a href="test3.php">test 3</a><br>
  </body>
</html>

hvordan kan jeg faa det til at virke?

med venlig hilsen
KernelX
Avatar billede schaefner Juniormester
03. marts 2003 - 20:09 #1
Du kan bruge sessions
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
04. marts 2003 - 06:57 #2
eller cookies!
Avatar billede hobz Nybegynder
04. marts 2003 - 11:26 #3
du kan måske også kigge lidt på $_POST
Avatar billede benoit Nybegynder
04. marts 2003 - 11:59 #4
<? $id=1;
<a href=test2.php?id=<? echo $id ?>>
:-)
Avatar billede benoit Nybegynder
04. marts 2003 - 12:00 #5
?> efter id variablen! :-)
Avatar billede benoit Nybegynder
04. marts 2003 - 12:09 #6
Undskyldundskyld...! Jeg har åbenbart ikke læst spørgsmålet ordentligt! :)
Avatar billede kernelx Juniormester
04. marts 2003 - 22:01 #7
helst uden cookies ...
sessions virker kun ved internet-explorrer ...

hvis jeg proever at aabne netscape to gange, for begge vinduer samme session.
meningen var at en hver browser som aabnet for sin egen ID
......
er der nogen, som kan forklare mig ---> $_POST <---???
Avatar billede hobz Nybegynder
05. marts 2003 - 00:29 #8
$_POST er en php-variabel der indeholder alle de input der er blevet posted via submit.
Avatar billede kernelx Juniormester
05. marts 2003 - 13:35 #9
kan jeg have en link ... f.eks.:
<a href="test2.php">test 2</a>

hvor jeg saa med $_POST kan sige at hvis jeg klikker paa linken, saa skal den automatisk sende noget med ... (variablen $ID <-- f.eks.?) uden at jeg trykker paa en submit-button i en form?
Avatar billede hobz Nybegynder
05. marts 2003 - 13:37 #10
Nej. Det er sådan betinget.
Det lyder underligt at sessions ikke virker i NS?
Avatar billede kernelx Juniormester
05. marts 2003 - 14:17 #11
altsaa ... hos netscape for man ogsaa en session-ID ... men med alle browsere som jeg aabner for jeg i netscape mozilla og konquerror den samme session-ID ... kun internet-explorrer klarer at skifte session-ID hvis jeg aabner den flere gange
Avatar billede kernelx Juniormester
05. marts 2003 - 14:23 #12
det burde da paa en eller anden maade vaere muligt at sende en variabel til en anden side ved hjaelp af post-methoden uden at klikke paa en submit-button.
Avatar billede kernelx Juniormester
12. marts 2003 - 08:13 #13
problemet med sessions er, at det som sagt kun virker i internet-explorrer.
Jeg har testet det på min windows-apache-server. I Netscape for jeg hele tiden den samme ID ... kun hvis afstanden fra server til client bliver større, kan det ske, at den ikke hele tiden kommer med samme session. Men til det, som jeg skal bruge det til, er det for usikkert ...
Avatar billede php3star Nybegynder
17. marts 2003 - 14:02 #14
jeg har en som kan finde ud af det...
Sender lige mobil nummer til dig han kan forklare dig det der.

//php