Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2003 - 13:04 Der er 13 kommentarer

Aopen brænder genkender ikke medier...

Min brænder, Aopen CRW4850 48/50/12, genkender ikke CD-R medier, og vist ej heller CD-RW.

Har prøvet forskellige mærker af medier Verbatim osv., sågar dem der fulgte med til brænderen, uden held.

Har installeret nyeste firmware og prøvet både Nero og det indbygget brænder program i WinXP Pro.

Intet virker, nogen der har oplevet dette før, og/eller eventuelt har en ide om hvad der kan være galt??

System:

AMD Athlon +1600/1400 MhZ
Asus A7V 333
256 MB ram
80 GB Seagate Barracuda IV HD
Creative GeForce 4 Ti4400 128 MB ram
Aopen CRW4850 48/50/12
Pioneer DVD drev
Windows XP Pro
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2003 - 13:08 #1
Som du skriver det kan den overhovedet ikke se at du putter en skive i - uanset mærke - korrekt?
Avatar billede the_collector Novice
03. marts 2003 - 13:24 #2
Kan du overhovedet læse cd'ere fra drevet?
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2003 - 13:27 #3
Jeps, har jeg eksempelvis indsat en CD-R i drevet og prøver at brænde noget med Nero spytter den mediet ud igen, og beder mig lægge et tomt CD-R medie ind.

Dette til trods for at jeg lige har fjernet plastikken fra mediet!
Avatar billede the_collector Novice
03. marts 2003 - 14:43 #4
Jeg bruger godt nok Roxio, men hvis jeg prøver at brænder for meget data, så får jeg en lignende fejlmeddelse. Prøv at sørge for at der er ca 1MB ledig plads på cd'en dvs for en 700 MB CD (indeholder ca 703 MB), så sørg for at der kun er maks 702 MB. Det kan være at det er løsningen på dit problem.
Avatar billede amd Nybegynder
03. marts 2003 - 14:58 #5
Lige til når den engang kommer til at virke.. husk.. hold dig væk fra den når den brænder og tag beskyttelses briller på...
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2003 - 15:45 #6
The Collector >> Nej den kan ikke
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2003 - 15:48 #7
Ignorer tidligere besked.

The Collector >> Den kan godt læse andre cd'er. Har prøvet at brænde en CD hvor data ikke fyldte hele kapaciteten, uden held.

Hvad er Roxio?
Avatar billede amd Nybegynder
03. marts 2003 - 15:50 #8
Serriøst... min har sprunget i luften.. de er sgu ik helt ufarlige... de burde gøres ulovlige..... det næste bliver vi må købe kanonslag
Avatar billede the_collector Novice
03. marts 2003 - 15:58 #9
Roxio er et brænder program ligesom Nero burning. I gamle dage hed de Adaptec. Nogle brændere levere en limited version af programmet med deres brænder, som f.eks. Philips. Det findes i en fuld version, der har noget ekstra facilitet. Du kan læse om den her.
http://www.roxio.com/en/products/index.jhtml
Version 6 er den nyeste. Jeg har selv en version 5.x.
Avatar billede the_collector Novice
03. marts 2003 - 15:59 #10
amd>> Du er ikke sikker på at det var en pioner dvd brænder, de skulle vistnok være gode til at eksplodere.
Avatar billede amd Nybegynder
03. marts 2003 - 16:00 #11
Nope.. en AOpen ;o)
Avatar billede the_collector Novice
03. marts 2003 - 16:01 #12
Har du prøvet at opdatere dit program til nyeste version af Nero. Jeg mener, at jeg måtte lave to forskellige opgraderinger, før at programmeret ville kendes ved min brænder. Brænderen var nemlig for ny til programmet.
Avatar billede the_collector Novice
05. maj 2003 - 15:49 #13
Fik du løst dit problem?