Avatar billede glazz Nybegynder
03. marts 2003 - 12:49 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

webcam

Hej.
Jeg skulle til at sætte et webcam op, men fandt ud af at de almindelige USB webcam max kan række op til 5 m uden forstærkere mv.

Der er ca. 20 m fra pcén til stedet hvor kameraet skal stå.
Hvad er der ellers af muligheder?
Jeg har et gammelt video8 kamera, kan jeg evt. bruge det.?
Avatar billede ohmish Nybegynder
03. marts 2003 - 12:55 #1
hva med at udbygge med et infrarødt usb-interface (wireless)?
Avatar billede glazz Nybegynder
03. marts 2003 - 12:58 #2
kan du henvise til en side med info sådan et interface
Avatar billede venturer Nybegynder
03. marts 2003 - 13:58 #3
Du kan sagtens bruge et videokamera, hvis ellers din computer har en video indgang.

Alternativt kan du købe et camera i stil med dette:
http://www.dlink.com/products/DigitalHome/DigitalVideo/dcs1000/

Jeg har set det til omkring 6-7.000,-
Det er beregnet til at sætte på netværket med et almindeligt netstik. Du kan så få fat i kameraet via et web-interface.
Avatar billede glazz Nybegynder
03. marts 2003 - 14:19 #4
det ser jo fornemt ud, men jeg havde håbet at finde en løsning til ca. 1000,-kr.
Jeg har ikke en analog video indgang, kun digital. Kan man evt.få en slags "konverter" svhs/phono > USB?
det er heller ikke lykkedes mig at finde et trådløst webcam eller et trådløst USB-interface.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. marts 2003 - 14:33 #5
Muligvis kan du bruge dén her til at forbinde dit Hi8 kamera:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554627918
Avatar billede ohmish Nybegynder
03. marts 2003 - 15:10 #6
Avatar billede ohmish Nybegynder
03. marts 2003 - 15:11 #7
www.logitech.com har også et trådløst webcam.. dog til 2000,- ca. men et tilsvarende ka vel findes billigt. prøv f.eks www.edbpriser.dk.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. marts 2003 - 15:49 #8
Vil lige sige at den LinkSys ohmish har nævnt ikke er andet end et USB netkort. Kan ikke umiddelbart bruges til noget i denne sammenhæng.
Avatar billede glazz Nybegynder
03. marts 2003 - 16:17 #9
vil det sige at det er muligt at opsætte mit gamle Hi8, og forbinde det til det der pinacle videokort, og derefter kunne sende det live ud på min webside??
Avatar billede venturer Nybegynder
04. marts 2003 - 08:47 #10
At streame til nettet er udelukkende et spørgsmål om den software du benytter.
Avatar billede ohmish Nybegynder
04. marts 2003 - 12:57 #11
og din båndbredde må os' gerne være lidt vild... alt efter hvor lækker streamingen ska være (fps), hvor mange der ser med osv.
Avatar billede ohmish Nybegynder
04. marts 2003 - 12:57 #12
men det er da muligt!
Avatar billede glazz Nybegynder
04. marts 2003 - 16:52 #13
jeg har bestilt den her: http://www.infosmart.com.tw/p-inusb6rf.htm
og den her til at sende/modtage signalet: http://www.parabolspecialist.dk/tl%C3%B8ssend/Rblast.htm

nu håber jeg det er det rigtige jeg har købt?
Avatar billede glazz Nybegynder
04. marts 2003 - 19:13 #14
tak for hjælpen indtil videre.